    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Czym skleic notorycznie pekające buty w przemyśle
    Date: Sat, 07 Mar 2009 04:26:13 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Tylko ze ona bedzie miala niska sprawnosc i swiecila na zolto.

    > trzeba notowac i przestac kupowac.
    >
    > Choc i tak lada moment zarowki zlikwiduja.
    >
    > A moze to pierwszy etap zakazu - przyspieszona amortyzacja :-)
    >
    > J.

    Wiesz co? Chyba masz racje. Tu w Usa w "home depot" juz z polowa polek dzialu
    elektrycznego zajeta jest przez energooszczedne, pozawijane w rozne esy
    floresy "zarowki", na ktorych przykladowo pisze 40 W a pobor mocy kilkanascie
    wat... Tyle, ze one sie tez "spalaja". Ale pomijajac to, maja dwie wady;
    pierwsza, zapalaja sie za sekunde, ktora wydaje sie wiecznoscia a swieca pelna
    moca dopiero po ulywie kilku minut. A po drugie, sieja zakloceniami EM tak, ze
    np. fal srednich, w pomieszczeniu w ktorym ona swieci, nie da sie sluchac.
    Tylko najsilniejsze stacje slychac a tak to na calym zakresie radio wyrczy jak
    stare organy. Jak te zarowke wylaczysz to gra normalnie.
    Nie wiem, albo zaczne sobie sam zarowki klecic jak to widzialem na Youtube.
    Facet dorabia sobie triody do starych antykow, ktore w ten sposob ozywia. Albo
    poki jeszcze na wsiach sa, kupie sobie zapas lamp naftowych...
    A propos, w Krosnie stoi stary pomnik "niejakiego" I. Lukasiewicza. Nie wiem
    co ile, ale co dwa miesiace, gora pol roku, dostaje od Radcow Miejskich nowa,
    mosiezna kopie jego lampy naftowej, bo ta, ktora trzymal na dloni, mimo ze
    jest do niej przysrubowana, regularnie sie "wypala";). Oryginalna "swiecila"
    od zawsze, pewnie z kilkadziesiat lat i jakos sie trzymala, dopiero w ostanich
    latach, zapewne z powodu globalnego ocieplenia, te lampy notorycznie gina.
    Ludziska ubolewaja a ja mowie, ze nigdy nie ma tak zle, aby nie moglo byc
    gorzej. Sam pomnik przeciez jeszcze stoi...
    Pzdr.