  • Data: 2021-04-10 21:11:09
    Temat: Re: DCF77 - to jeszcze działa?
    Od: szod <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.03.2021 o 11:06, Atlantis pisze:

    > A konkretnie ten wykres:
    >
    > https://cdn.hackaday.io/images/8208561403709223973.j
    pg

    > Widać na nim, że początek kolejnej ramki jest oznaczany stanem niskim
    > przez sekundę, podobnie jak stan niski przez 100 ms oznacza 0 a prze 200
    > ms 1. Wikipedia podaje jednak, że nowa ramka jest oznaczana brakiem
    > redukcji poziomu sygnału przez jedną sekundę.
    > MC6840 potrafi tylko mierzyć długość impulsów w stanie niskim. Chyba
    > najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie więc zanegowanie sygnału i
    > mierzenie przerw między impulsami na zasadzie:
    > 1) 975-2100 ms - nowa ramka
    > 2) 875-925 ms - zero
    > 3) 775-825 ms - jedynka
    >
    > Jest jakiś błąd w tym rozumowaniu?

    Chyba coś zamotałeś z tym wykresem. DCF wysyła sygnały 100 i 200ms. Brak
    sygnału to początek transmisji. Reszta zależy od odbiornika. Jeśli daje
    stany wysokie 100 i 200ms, to da się po prostu zanegować sygnał i
    mierzyć te impulsy jako stan niski. Nie wiem po co kombinujesz z
    przerwami. Przy pomiarze należy uwzględnić zakłócenia i nie mierzyć
    precyzyjnie, bo jest niemożliwe żeby sygnały miały zawsze dokładnie 100
    i 200ms. Trzeba przyjąć jakieś zakresy od - do np. dla 100ms to 90 -
    110ms albo nieco więcej.
    Kiedyś dawno temu robiłem taki zegar i wtedy korzystałem z symulatora
    DCF. To był prosty układ symulujący nadajnik. Dało się przetestować
    działanie zegara. W sieci na pewno są schematy i wsady. Łatwiej będzie
    testować niż na żywca.