    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: DELL Inspiron 5593 - USB Boot
    Date: Sun, 26 Apr 2020 23:47:52 +0200

    PiteR napisał(a) w wiadomości: ...
    >in <news:5ea5b0b9$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>

    >imho na obecna to chwilę to myśle, że masz wszystko dobrze
    >zaptaszone. Legacy Boot Mode nie ma w tym laptopie.
    >Problemem jest, że nie wykrywa napędu dvd po usb.
    >
    >Jeśli z tego napędu bootowałeś płytę na innych starych kompach
    >to jest pewność, że napęd obsługuje to i tylko w tym laptopie jest
    >problem.

    Uruchamia się, specjalnie pożyczyłem. Razem z płytkami np. Hirens.

    >Czy napęd w ogole drgnie podłaczony do tego laptopa?
    >Może masz problem tylko z płytą dvd z ktorego chcesz zabootować.

    Coś się rusza, ale napęd nie ma swojego zasilacza więc może efekt
    włączania. Po wyjściu z BIOS laptop jakby na chwilę się wyłącza
    (gaśnie podświetlenie klawiatury) i po ok 2 sek. włącza się i
    startuje ponownie.
    Po Uruchom ponownie z W10 nie ma efektu "wyłączenia". Można F12
    zamiast F2 - wchodzi do One Time Boot ale opcje dwie jak poprzednio
    bez USB. Po wyborze jednej z nich i tak zawsze startuje W10. Wtedy
    też słychać płytkę w napędzie.
    Po załadowaniu W10 napęd normalnie działa, czyta, zapisuja.
    USB pena startowego nie mam, chwilowo nie zrobię.

> [...]
    >
    >Dośc duze wyzwanie zabootowac z napedu dvd btw.
    >
    >tu wątek <news:XnsAB48F20971283PanElektronik@localhost.net>
    >
    >Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt
    >Subject: jak zabootować tablet z usb
    >Date: Sat, 18 Jan 2020 23:47:35 GMT
    >
    >poczytaj co pisze heby
    >
    >"Jak został wykonany pendrive? Może uzyłeś narzędzia ktore nie wgrało
    >prawidłowych plików UEFI?"
    >
    >"PS. Na zdjeciu nie ma uefi devices. Zazwyczaj tak jest jak instalka
    >windowsa na USB jest pozbawiona waznych elementów niezbędnych do
    >odpaleniua przez UEFI. Zrób pena media creatorem i zobacz ponownie."

    Cztałem, to mnie martwi.
    To jak można odpalić z CD/DVD dowolnym system/instalką/narzędziem?
    Tam też powinny być spec-format dla UEFI czy w ogóle się nie da?

    >imho powinieneś porzucić na razie bootowanie z napędu dvd a sprobować
    >zrobić bootowalnego pena.
    >
    >będziesz zmniejszał partycję C i robił D i E? tak przy okazji zapytam

    Szukał frajera, który ten złom odkupi. Jeżeli nie da się
    zabootować z zewn. USB to dla mnie bezużyteczny.
    DVD miewały fochy ale się dawało, był Legacy BIOS, czy boot mode.
    W lutym odpaliłem Getac-a X500 z dyskietki na USB z jakimś DOS-em
    16 bitowym bo chciałem sprawdzić czy COM-y trzymają standard. :)
    Windows10 też działał.

    Na serio - chcę sprawdzić boot z DVD, zrobić ew. kopię co jest,
    dodać moze linuxa, mieć możliwość odpalania live. Skracanie
    partycji i robienie miejsca gdy może nie da się nic dograć? Tu
    też jakieś pułapki, podobno W10 sobie radzi?

    Szukam potwierdzenia: da się z DVD na USB - nie da się na tym
    konkretnie modelu? Może upgrde/downgrade BIOS?

    Arek