eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPFRe: DPF
  • Data: 2015-03-30 13:17:54
    Temat: Re: DPF
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-03-30 o 12:16, Myjk pisze:
    > Mon, 30 Mar 2015 11:34:05 +0200, Mirek Ptak
    >
    >> Piszesz dziwne rzeczy.
    >> Wypalanie w Oplach da się zauważyć
    >> w zasadzie *tylko* w czasie postoju.
    >
    > Nie da się, ponieważ jak już parokrotnie pisałem, wtedy dodatkowe paliwo
    > NIE JEST podawane. Wynika to wprost z faktu, iż układ wydechowy nie jest
    > chłodzony i dawka jałowa wystarczy do UTRZYMANIA temperatury układu tak,
    > aby podczas jazdy procedura mogła być bezzwłocznie kontynuowana. Realnie to
    > wygląda tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe paliwo jeszcze
    > przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury), a potem jest odcinane.
    > Zbadałem to dosyć dokładnie, empirycznie.

    No nie za bardzo, lub na ograniczonej próbce. Na światłach zdarzyło mi
    się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w Vectrze spalanie chwilowe
    utrzymywało się na poziomie 5 litrów na godzinę jak i w Insigni - tu
    około 2 litrów na godzinę.
    >
    > Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i związanego z
    > tym trybu przepalania DPFu można między bajki wsadzić. To nie ma związku.

    Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda.
    [...]
    >> Przyznam się, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak
    >> czasu) zdarzyło mi się dopalać filtr na postoju utrzymując 2-3 tyś
    >> obrotów aż do skończenia procedury (plus minutkę na schłodzenie turbiny
    >> :) ).
    >
    > Nic tylko pogratulować... 6 lat jeżdżę z DPFem i w życiu mi nie przyszło do
    > głowy wypalać go na postoju aby tylko nie przerwać "procedury". A że swój
    > być może przepaliłeś pałując silnik, to inna sprawa -- o takim przypadku tu
    > nie było mowy.

    Nie wiem, o jakim katowaniu mówisz. Katuję to na autostradzie :)
    Proces wypalania się bardzo dobrze monitoruje za pomocą chwilowego
    spalania na postoju - z 5/2 litrów spadek na 0.5-0.7 jest bardzo
    wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :)

    Z DPF jeżdżę od nieomal 8 lat :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: