-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.65!n
ot-for-mail
From: viktorius <v...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: DPF - wypalanie serwisowe, zuzycie
Date: Thu, 20 Oct 2016 09:08:18 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <nu9qh1$r7l$1@news.chmurka.net>
References: <X...@1...0.0.1>
<1...@m...org>
<X...@1...0.0.1>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 20 Oct 2016 07:08:17 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
posting-host="91.230.58.65"; logging-data="27893";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.3.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590420
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-10-20 o 02:00, Budzik pisze:
.
>>
> Aha, czyli zapytac w tym serwisie na jakim poziomie jest wypełnienie.
> Jak ponad 80% to zgodzic sie na procedure wypalania.
> Jak ponizej 60% to nie ma sensu.
> A jak miedzy 60 a 80?
>
> Czyscic EGR? O tym nie wiedziałem. Dzieki.
>
http://autokult.pl/13793,filtry-czastek-stalych-dpff
ap-czesc-1
http://autokult.pl/13782,filtry-czastek-stalych-dpff
ap-czesc-2
Całkiem przystępnie opisane.
Jest taki moment w pracy silnika z zapłonem samoczynnym, zwany punktem
sadzy.
Starsze diesle, np. VW TDI 110 miały potencjał na 130-150 bez
jakiejkolwiek ingerencji w mechanikę i tak były czipowane. Tylko, ze
podniesienie mocy przekraczało punkt sadzy i było czarno. Na pewno
jakieś ówczesne EURO było wtedy przekroczone.
W pełni sprawnym współczesnym wysilonym silniku często jest przekraczany
przy przyspieszaniu. Żeby nie kopcił, żeby spełnić współczesne EURO,
trzeba tę sadzę zbierać w pojemniku zwanym filtrem DPF.
A że współczesne diesle często mają drobne usterki, to EGR, to wtrysk,
tego dymienia jest więcej i DPF ma więcej roboty.
--
viktorius
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.16 13:06 Myjk
- 20.10.16 13:18 Kamil 'Model
- 20.10.16 13:34 Myjk
- 20.10.16 14:14 RadoslawF
- 20.10.16 14:50 p...@g...com
- 20.10.16 16:21 Jacek
- 20.10.16 19:24 Cavallino
- 20.10.16 20:00 Budzik
- 20.10.16 20:00 Budzik
- 20.10.16 20:00 Budzik
- 21.10.16 18:58 Przemeq
- 25.10.16 12:05 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław