    Subject: Re: DSG 7/DQ200
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Sun, 28 Mar 2021 22:57:47 +0200

    W dniu 28.03.2021 o 18:48, T. pisze:

    > Jak sądzisz, czy producent aut woli Ci co jakiś czas sprzedać usługę
    > wymiany oleju za 500 zł, czy raz na 10 lat samochód za 100 tys. zł?

    Co ja sądzę nie ma tu znaczenia, dla jednego 100tys. co 10 lat, to nie
    problem, a inny już ten typ skrzyni czy samochodu ominie szerokim łukiem.

    > Ps. Nawet w serwisie sami wymieniają co 60 tys. - synowi tak zmienili w
    > Octavii - auto jeszcze na gwarancji było.

    Może w Skodzie wymieniają sami, a może chodzi o inną skrzynie, w mokrych
    DSG faktycznie olej się wymienia okresowo.
    Ale dwa różne serwisy VW, które obdzwoniłem, nie przewidują wymiany
    oleju w DQ200 w ogóle. Oczywiście jak sobie zażyczę, to mi wymienią.
    Szukam tylko informacji jak często, 60tys. kilometrów wydaje się w miarę
    rozsądnym interwałem.