  • 1. Data: 2021-03-27 17:00:08
    Temat: DSG 7/DQ200
    Od: nadir <n...@h...org>

    Autoryzowane serwisy VW i niektóre mądre książki nie przewidują wymiany
    oleju w tej skrzyni przez cały okres jej eksploatacji.
    Z drugiej strony spotkałem się z opinią pewnego serwisanta skrzyń
    automatycznych, że należy wymieniać, w tych konkretnych skrzyniach, olej
    co 15 tyś. km, co wydaje mi się bezsensowne. No chyba, że chodziło mu o
    olej/płyn hydrauliczny w mechatronice, ale to też trochę lipa gdy trzeba
    to tak często wymieniać.
    Czy ktoś ma/użytkuje samochód z taką skrzynią i może się podzielić
    informacją jak to jest z wymianą oleju/płynu w niej?

  • 2. Data: 2021-03-27 20:09:04
    Temat: Re: DSG 7/DQ200
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-27 o 17:00, nadir pisze:
> [...]
    > Czy ktoś ma/użytkuje samochód z taką skrzynią i może się podzielić
    > informacją jak to jest z wymianą oleju/płynu w niej?

    Gdzie to montują?

  • 3. Data: 2021-03-27 21:52:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.03.2021 o 20:09, cef pisze:

    > Gdzie to montują?

    Różne z grupy VAG.

  • 4. Data: 2021-03-27 22:24:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-27 o 21:52, nadir pisze:

    > Różne z grupy VAG.

    Tyle to i ja wiem. Ja mam mokrą skrzynię -
    auto z końca 2008. Ale znajomy jeździ jakimś
    kilkuletnim Kodiaqiem i wydaje mi się, że nic nie wymieniał,
    bo się dziwił, że ja coś w DSG wymieniam.

    Sądzę, że wymiany w części przekładniowej
    nie przewidziano, bo przeżyje ona spokojnie samochód.
    A w hydraulice (sterowaniu) pewnie można by raz na kilkadziesiąt tys
    zmienić,
    ale jak znam życie to trzeba wymienić jakieś niezbyt tanie uszczelki i
    filtry
    (których nie ma, bo producent nie przewiduje wymian )albo jest jakiś
    jeszcze bardziej fikuśny układ, że się zapowietrza przy zalewaniu i
    potrzeba koordynacji trzech satelitów, żeby to ogarnąć, bo w zwykłej DSG
    to zwykły mechanik nie chciał mi wymieniać.

  • 5. Data: 2021-03-28 00:19:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:605f5688$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    user nadir pisze tak:

    > Autoryzowane serwisy VW i niektóre mądre książki nie przewidują
    > wymiany oleju w tej skrzyni przez cały okres jej eksploatacji

    Olej nie staje się z czasem lepszy więc wymiana to plus.
    Można zobaczyć czy nie ma brokatu w oleju.

    Two schools of thought here. After the synthetic/mineral debacle some
    VAG dealers took the view that the dry clutch 7-speed DSG needed an oil
    change every 40,000 miles, but the official Volkswagen line is that
    they don't. The 6-speed wet clutch DSG is a maintenance box and does
    need fresh oil and filter every 40,000 miles.

    https://tinyurl.com/s9apa8cp

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 6. Data: 2021-03-28 18:48:51
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Czy ktoś ma/użytkuje samochód z taką skrzynią i może się podzielić
    > informacją jak to jest z wymianą oleju/płynu w niej?

    Jak sądzisz, czy producent aut woli Ci co jakiś czas sprzedać usługę
    wymiany oleju za 500 zł, czy raz na 10 lat samochód za 100 tys. zł?
    Ps. Nawet w serwisie sami wymieniają co 60 tys. - synowi tak zmienili w
    Octavii - auto jeszcze na gwarancji było.
    T.

  • 7. Data: 2021-03-28 22:47:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.03.2021 o 00:19, PiteR pisze:

    > Olej nie staje się z czasem lepszy więc wymiana to plus.

    To jasne, tylko że różnica między 15tys. kilometrów a w ogóle się nie
    wymienia jest spora. O ile mam zamiar wymieniać w tej skrzyni olej, to
    interwały 15tys. trochę zniechęcają, więc chcę znaleźć więcej informacji
    w tym temacie. 40tys. mil wydaje się OK.

  • 8. Data: 2021-03-28 22:57:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.03.2021 o 18:48, T. pisze:

    > Jak sądzisz, czy producent aut woli Ci co jakiś czas sprzedać usługę
    > wymiany oleju za 500 zł, czy raz na 10 lat samochód za 100 tys. zł?

    Co ja sądzę nie ma tu znaczenia, dla jednego 100tys. co 10 lat, to nie
    problem, a inny już ten typ skrzyni czy samochodu ominie szerokim łukiem.

    > Ps. Nawet w serwisie sami wymieniają co 60 tys. - synowi tak zmienili w
    > Octavii - auto jeszcze na gwarancji było.

    Może w Skodzie wymieniają sami, a może chodzi o inną skrzynie, w mokrych
    DSG faktycznie olej się wymienia okresowo.
    Ale dwa różne serwisy VW, które obdzwoniłem, nie przewidują wymiany
    oleju w DQ200 w ogóle. Oczywiście jak sobie zażyczę, to mi wymienią.
    Szukam tylko informacji jak często, 60tys. kilometrów wydaje się w miarę
    rozsądnym interwałem.

  • 9. Data: 2021-03-29 09:25:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-28 o 22:57, nadir pisze:

> [...]
    > oleju w DQ200 w ogóle. Oczywiście jak sobie zażyczę, to mi wymienią.
    > Szukam tylko informacji jak często, 60tys. kilometrów wydaje się w miarę

    On ma jeszcze z silnikiem 1.4 - chyba ma tam skrzynię z suchymi
    sprzęgłami. Ale głowy nie dam...
    T.

  • 10. Data: 2021-03-29 21:18:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > oleju w DQ200 w ogóle. Oczywiście jak sobie zażyczę, to mi wymienią.
    > Szukam tylko informacji jak często, 60tys. kilometrów wydaje się w miarę

    Tu dokładnie opisują problem:
    https://www.wyborkierowcow.pl/koszty-eksploatacji-i-
    serwisu-samochodu-ze-skrzynia-biegow-dsg-poradnik/