  • Data: 2009-03-05 11:56:36
    Temat: Re: [DVB-T] Ponieważ wszystkie portale branżowe śpią...
    Od: pawell32 <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sensei pisze:
    > Użytkownik "SW3" <s...@p...spamerzy-won.fm> napisał w wiadomości

    > w prywatnym nic. W kablu swiadczonym dla ludności - ma do tego wiele, np.
    > sygnały analogowe w kablu sa zakłócane bardziej po cyfryzacji i celem
    > ochrony jakosci odbioru w kablu nakazuje sie w wielu krajach cyfryzacje TV
    > kablowej. Innym celem jest dostarczania usług cyfrowych typu e-government -
    > i tu władza ma wiele do powiedzenia a ich nie da sie dostarczac analogowo.
    > Predzej czy pozniej wladza w Polsce zrozumie ze kabel trzeba zcyfryzowac i
    > wyda odpowiednie zarzadzenia tak jak sie dzieje to w innych krajach.

    a ja myślę, że nie tak szybko. W cyfryzacji naziemne chodzi przede
    wszystkim o ochronę środowiska. W moim regionie jest 6 nadajników, co
    może zastąpić jeden, czyli wyraźna oszczędność, poprawa jakości to dwa,
    kontrola na tym co będziemy odbierać to trzy.
    Kablówki mają teraz ciężki okres, tak jak u mnie, po wielkim rozkwicie
    kilka lat temu, dużo ludzi odłącza sie ze względu na niską jakość
    obrazu, gdyż większość infrastruktury zbudowana jest na starych,
    wysłużonych urządzeniach z sieci wrocławskiej, gdzie wymieniano sprzęt
    na nowy. Aby się utrzymać na rynku muszą inwestować w cyfryzacje tak jak
    to robią duże sieci kablowe tylko czy ktoś się odważy wyłożyć sporo kasy
    i konkurować z taniejącymi platformami satelitarnymi, oraz
    prawdopodobnie cyfrą, która ma rozsyłać sygnał przez DVB-T.
    Reasumując myślę, że nikt nie może zmuszać kablówek do cyfryzacji poza
    klientami. Tak jest przecież z wykorzystaniem pasma radiowego
    przeznaczonego wyłacznie dla służb (m.i. policji), a kablówka korzysta z
    tego pasma, bo nie idzie to w eter i nikomu nie przeszkadza.
    I jeszcze czekam na cene dekoderów dvb-t, który będzie musiała kupić
    sobie znaczna większość społeczeństwa nie korzystająca z kablówek i sat.

    pawell