  • Data: 2020-06-22 12:24:51
    Temat: Re: DVB-T a DVB-C różnice
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gienek" napisał w wiadomości grup
    >Czy DVB-T a DVB-C (czyli to co w kablówkach) to są różnice na
    >poziomie oprogramowania? Czy raczej DVB-C to także różnice sprzętowe
    >względem naziemnego "T"?
    >Jeżeli są to różnice sprzętowe po stronie odbiornika to rozumiem, że
    >żaden odbiornik DVB-T (np zwykły gwizdek USB) nawet bazując na innym
    >oprogramowaniu nie stanie się odbiornikiem DVB-C?
    >Z tego co ustaliłem wstępnie wersja "C" ma mniejszą korektę błędów,
    >bo kabel mniej wrażliwy na zakłócenia niż dosył przez powietrze.

    Hm, raczej nie widzialem telewizora czy dekodera na ktorym pisalo "z
    TVK nie dziala",
    wiec pewnie i odbiornikow USB to tez dotyczy.

    Program nie zawsze pomoze, jesli wymyslą cos ambitniejszego, tak jak
    teraz DVB-T2.

    >Czymś to się jeszcze różni T od C?

    https://en.wikipedia.org/wiki/DVB-C
    https://en.wikipedia.org/wiki/DVB-T

    Roznic jak widac moze byc sporo, i to niekoniecznie na czyjas
    przewage.
    Wiekszosc odbiornikow bedzie sobie radzila z roznymi standardami.

    A nie wszystkie kablowki musza od razu wszystkie szykany wprowadzac.

    J.