  • Data: 2022-05-08 18:46:33
    Temat: Re: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.05.2022 o 17:26, Swift pisze:
    > Działka leży na skraju zasięgu nadajnika Raszyn w mocno zalesionym (sosna i brzoza)
    terenie. Jak pojawiają się liście na drzewach w gęstych zagajnikach to ekranują
    (woda) i sygnał ginie. Faktycznie, nie przyszło mi do głowy, że do lepszej anteny ze
    wzmacniaczem, aby uniknąć przesterowania kiedy jeszcze sygnał "trzyma", mogę dołożyć
    zasilacz regulowany i tak zrobię.
    > W miejsce obecnej siatkowej 3 segmentowej plus wzmacniacz HFO Elektronik,
    zastanawiam się nad anteną:
    > https://www.dipol.com.pl/profesjonalny_zestaw_anteno
    wy_z_polaryzacja_h-v_dipol_28-5-12-21-48_dvb-t-t2_A2
    810.htm

    Nie wiem czy masz las dookoła domu ale najlepszym wyjściem jest wysoki
    maszt. Jeśli na kierunku do nadajnika masz las bliżej domu a po
    przeciwnej stronie masz dalej ścianę drzew, zastanów się nad anteną
    dookólną. Często lepszy sygnał jest z odbicia od ściany lasu z
    przeciwnej strony niż z kierunku nadajnika w przypadku lata (liście) i
    odbiór jest lepszy. Liście najwięcej działają/tłumią w paśmie UHF niż
    VHF, czyli większość MUX może być wycięta. Stosowanie anteny
    kierunkowej, nawet najlepszej, niewiele pomaga w środku lasu.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>