  • Data: 2011-12-23 09:33:44
    Temat: Re: Detale aluminiowe - prawie wybłyszczenie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    >Też mnie to zastanawiało!

    Ale czy az tak jak Konrad sugeruje ?
    Ktore nie lsnia ? Olow , cynk ?

    >Doszło do tego, że frezujemy materiał droższy tylko dlatego, że jest
    >śliczny (NC11LV przykładowo zamiast klasycznej 45-ki).
    >Zauważyłem inne zjawisko, twardsze lepiej się skrawają niż miękkie,
    >pod względem uzyskanej powierzchni oczywiście. Zastanawiało mnie
    >natomiast, dlaczego frezem płaskim nie jestem w stanie uzyskać ładnej
    >powierzchni (w płaszczyźnie XY), a kulką, która z racji swojej
    >geometrii powinna być gorsza - bez problemu.

    Ale w jakim sensie kulka - frez o zebach z polokragla krawedzia a nie
    plaska ?

    Czy tak jak w przykladzie - kulki rzucone luzem. To nie jest
    zrozumiale ? Frez to typowa obrobka wiorowa, a kulka ... dogniatanie i
    szlifowanie.
    Szlifowanie tez niby wiorowa, ale wymiary "narzedzia" inne, wymiary
    wiora inne, i kat natarcia tez inny.

    J.