  • 271. Data: 2024-05-07 22:08:29
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > A na stacjach benzynowych są dlatego że spalinówki stanowią większość? :-)

    A są? Rzadko są.

    --
    - Kto powiedzial: "Ostroznosci nigdy za wiele!"?
    - Ziec zamykajac na klodke trumne z tesciowa.

  • 272. Data: 2024-05-07 22:09:27
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Stacji też nie ma. :-)

    I co miałbym na tej stacji zrobić? Podłączyć samochód i czekać... ile?
    Godzinę, dwie? Na spacer sobie iść?

    Ja bardzo chętnie pójdę sobie na spacer. Wtedy kiedy mam czas i ochotę, a
    nie wtedy, kiedy niedoskonała technologia tego ode mnie wymaga.

    --
    Na egzaminie z logiki profesor slucha studenta i slucha.W koncu, po
    jakiejs chwili kladzie się na podlodze.

  • 273. Data: 2024-05-07 22:10:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > To nie tak :) Znam wielu "zapaleńców" BEV i doskonale widać, że będą
    > bronić swój wybór do końca.

    To chyba ten sam mechanizm co w przypadku Apple.

    --
    Kawal dla studentow zdajacych sesje (moze znany, nie wiem):
    Wchodzi student na egzamin do profesora. Otwiera walizke, wyciaga trzy

  • 274. Data: 2024-05-07 22:24:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Mój Diesel może sobie stać i klekotać i 15 minut, a i tak się kabina
    > nie nagrzeje. Za mało nadmiarowego ciepełka. Muszę ruszyć. Z benzyną
    > nie było tego problemu.

    To w ogóle wygląda na mały problem, bo samochód jednak jest do jeżdżenia,
    nie do stania. Ale warto sobie wyobrazić, że silnik o mocy 150 kW musi
    grzać przez wszystkie swoje chłodnice mocą 300 kW. Na jakiś biurowiec
    by to wystarczyło. Oczywiście żaden samochód nie rozwija pełnej mocy
    nawet przez dłuższą chwilę, więc liczy się to inaczej. Zużywa 6 l/100km,
    jedzie też 100 km/h, więc 4 l/h idzie na grzanie. To jest 40 kW. Jak
    ktoś dzisiaj na całą chatę ma 4 kW, to mówią, że dużo.

    --
    Jarek

  • 275. Data: 2024-05-07 22:34:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > No to dobrze. Mi by jednak przeszkadzało.

    On nie ma elektryka, nie stać go. Ma wózek inwalidzki znaczy się Renault
    Twizy. To taka hulajnoga z daszkiem :D

    Szkoda klawiatury na niego.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 276. Data: 2024-05-07 22:44:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie. To skutek uboczny, który akceptuję.

    Ty?

  • 277. Data: 2024-05-07 22:59:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To chyba ten sam mechanizm co w przypadku Apple.

    Niezupełnie. Apple jest użyteczny, chociaż w opcji jak dla
    inwalidy...czyli ma funkcje jak dla niepełnosprytnych ale też drogi.

    BEV pochłania straszliwie czas i pieniądze. Zakładając, że będziesz
    używał pojazdu do poruszania się, możesz spokojnie kupować co 10 lat
    pojazd, który nie wymaga remontu kapitalnego i kosztuje 20kzł. Czyli
    wydajesz na zakup 40kzł na 20 lat, no dobra, 50kzł + obsługa. BEV nie
    kupisz za 50kzł a po 10 latach będzie totalnym złomem nieopłacalnym w
    naprawie (bateria). Sumując, wolę kasę przetopić na Majorki czy Azory
    zamiast pakować w BEV i stracić 50% wartości po kilku latach, okupując
    to jeszcze czasem na ładowanie bateryjki. Szkodliwość dla klimatu jest
    żadna (co już pisałem)...ale ekoterrorystów nie przekonasz. Woli taki
    wsiąść w pociąg spalinowy/samolot i nadymić nim za całe swoje życie :)

    BTW, Cukenberg kupił sobie 118 metrowy jacht z 4 silnikami diesla
    ostatnio, bo on jest eko :D Ja wolę żaglówkę :)
    https://www.businessinsider.com/biggest-yachts-owned
    -by-tech-billionaires-mark-zuckerberg-jeff-bezos-202
    4-5?IR=T

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 278. Data: 2024-05-07 23:28:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ależ ja nie bronię BEV! To parszywe dupowozy wybuchające przy lada
    > okazji, z zasięgiem hulajnogi i koniecznością ładowania co chwilę. I
    > nawet nie robią fajnego wrrrr przy naciskaniu gazu. Ja tylko bronię
    > poglądu że przejście na trakcję elektryczną jest bezwzględnie konieczne.

    Nie ściemniaj, nie jest konieczne. Jest to obecnie model biznesowy, pod
    który podczepia się ekologię. To tak samo jak z żarówką a lampą LED.
    Jedna zużywa więcej energii ale kosztuje 2 zł a druga zużywa mniej
    energii ale kosztuje 20 zł. Czas świecenia ten sam...gdzie koszt energii
    dla zwykłej żarówki jest niższy niż koszt LED w całym cyklu :) Suma?
    Zarabia producent na "Kowalskim" bo podobno mniej węgla się spali na
    energię. Jest też w tym zabieg marketingowy. Lampki LED nie są
    PIENIĄDZOOSZCZĘDNE ale ENERGOOSZCZĘDNE :) a to zmienia postać rzeczy, bo
    osobiście wolę wydawać mniej pieniędzy niż więcej. Z BEV jest podobnie
    ale one dodatkowo drenują mój czas, który jest bezcenny a to jest już
    bezpośredni zamach na moje życie :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 279. Data: 2024-05-07 23:36:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    io radzi:

    > W dniu 07.05.2024 o 16:08, Arnold Ziffel pisze:
    [...]
    > Gniazdko pod chmurką sobie zrób jak koniecznie nie chcesz mieć tego garażu.

    Ale podłączone do portu 119, czy jakieś inne?

    --
    Jarek

  • 280. Data: 2024-05-07 23:42:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No i widzisz. Mieszkam w mieście. Wolałbym na wsi. Jak sobie kupię dom, to
    > kto wie, może sprawię sobie jakieś maleństwo do jazdy po okolicy, a ICE
    > będzie na dalsze wyjazdy. Póki co nie ma to żadnego sensu.

    Nie no, spalinówki są przestarzałe. Przez lata sprzedano ich mnóstwo.
    Jeszcze długo będzie można kupić spalinowego rzęcha. Elektryki są
    sprzedawane znacznie krócej, więc elektrycznych rzęchów jest znacznie
    mniej. To wpływa na ceny nie tylko używek, ale i nowych egzemplarzy.
    Kiedyś te spalinowe używki skończą się i ceny zmaleją. Zwiększy się
    dostępność elektryków z większymi zasięgami. Ale to nie zmieni, że
    przeciętnemu ludzikowi wystarczą te o umiarkowanym zasięgu nawet jak
    jeżdżą na urlop. Może to też przyspieszyć ekspansję tak małych
    elektryków jak Twizy właśnie na potrzeby jazd lokalnych. Na wsi więcej
    gniazdek jest, w mieście .. małe prędkości, małe parkingi, mniejsze
    dystanse. No i współdzielenie takich samochodów.

    > Przecież co chwilę jeździsz za jakimś samochodem spalinowym. Rozumiem
    > jeszcze diesle z powycinanymi filtrami, które kopcą jak parowozy, ale
    > nowoczesny, sprawny samochód (czy to benzyna, czy diesel)? Bez przesady.

    To moja wina, że w takim stanie są te smrody?