    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego reklamy świetlne LED są tak piekielnie drogie???
    Date: Sat, 21 Feb 2009 21:20:09 +0100
    Sender: a...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Maciek C pisze:

    > Witam, po dzisiejszej wizycie w MACRO zacząłem się zastanawiać
    > dlaczego duże wyświetlacze / reklamy LED są tak drogie??? Przykład,
    > reklama LED 12 segmentów 5x7, długość około 80cm, cena 335zł. Reklama
    > LED nieco dłuższa i wyższa, zastosowano LED 10mm, również składają sie
    > na 12 segmentów 7x5 , cena 2650zł !!! ? Funkcje, kolor, opcje i
    > producent dokładnie te same !!! ? Pytanie skąd taka kosmiczna cena? Czy
    > sterowanie ledami o większym poborze prądu jest aż tak drogie? Teraz
    > przychodzi mi na myśl, kupić reklamę za 335zł, zbudować odpowiednio
> [...]

    Zaprojektuj, wprowadź do produkcji, zrób CE i pogadamy. Jeżeli wyjdzie
    3x taniej - będzie z pożytkiem dla świata. Ale czy na pewno sprzedasz
    tego odpowiednio dużo aby się opłaciło?

    Wszystko zależy od wolumenu sprzedaży. Matryce LED są towarem "mało
    chodliwym", więc koszt przygotowania produkcji, badań itd. ma się nijak
    do kosztu samych elementów i montażu. Policz, ile % z tych 2650 zł
    kosztują same diodki i obudowa urządzenia. Do tego conieco driverów
    wysokoprądowych i jakiś procek.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/