  • 1. Data: 2009-02-21 20:14:58
    Temat: Dlaczego reklamy świetlne LED są tak piekielnie drogie???
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam, po dzisiejszej wizycie w MACRO zacząłem się zastanawiać dlaczego
    duże wyświetlacze / reklamy LED są tak drogie??? Przykład, reklama LED 12
    segmentów 5x7, długość około 80cm, cena 335zł. Reklama LED nieco dłuższa i
    wyższa, zastosowano LED 10mm, również składają sie na 12 segmentów 7x5 ,
    cena 2650zł !!! ? Funkcje, kolor, opcje i producent dokładnie te same !!!
    ? Pytanie skąd taka kosmiczna cena? Czy sterowanie ledami o większym poborze
    prądu jest aż tak drogie? Teraz przychodzi mi na myśl, kupić reklamę za
    335zł, zbudować odpowiednio większe matryce z większymi ledami, osobny układ
    zasilania, sterować poprzez tranzysotory, wyjdzie co najmniej 3x taniej...
    Czy mam rację? :)

    Maciej C.

  • 2. Data: 2009-02-21 20:20:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Maciek C pisze:

> [...]
    > większe matryce z większymi ledami, osobny układ zasilania, sterować
    > poprzez tranzysotory, wyjdzie co najmniej 3x taniej... Czy mam rację? :)

    Zaprojektuj, wprowadź do produkcji, zrób CE i pogadamy. Jeżeli wyjdzie
    3x taniej - będzie z pożytkiem dla świata. Ale czy na pewno sprzedasz
    tego odpowiednio dużo aby się opłaciło?

    Wszystko zależy od wolumenu sprzedaży. Matryce LED są towarem "mało
    chodliwym", więc koszt przygotowania produkcji, badań itd. ma się nijak
    do kosztu samych elementów i montażu. Policz, ile % z tych 2650 zł
    kosztują same diodki i obudowa urządzenia. Do tego conieco driverów
    wysokoprądowych i jakiś procek.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-02-21 20:26:31
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 21, 9:14 pm, "Maciek C" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > cena 2650zł  !!! ? Funkcje, kolor, opcje  i producent dokładnie te same !!!

    Prawdopodobnie MARKA jest ta sama, a nie PRODUCENT.
    Czytaj: jesli rozmiar A jest produkowany w 1mln sztuk przez tajwanska
    firme X, a rozmiar B jest produkowany w 1000 sztuk przez hiszpanska
    firme Y to dystrybutor Z ma w ofercie dwa podobne rozmiary A i B w
    cenach 10x rozniacych sie od siebie...

> [...]
    > zasilania, sterować poprzez tranzysotory, wyjdzie co najmniej 3x taniej...

    mozesz, ale nie mozesz tego sprzedawac bez papierow.
    --
    Marek Lewandowski

  • 4. Data: 2009-02-21 21:12:29
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Marek Lewandowski pisze:

> [...]
    > cenach 10x rozniacych sie od siebie...

    > mozesz, ale nie mozesz tego sprzedawac bez papierow.
    jeśli jest ktoś kto ma zdolności to ja podsuwam pomysł.
    załóżmy ze wystarczy mi rozdzielczość minimum 16 lini poziomych,
    dzielonych na X punktów - w zależności do długości. Potrzebnych jest 16
    laserków, obrotowe lustra, i układ załączający je w odpowiednim
    momencie. łapiecie sens? taki a krzyzówka laserków z propeler clockiem.
    Sęk w tym ze ja nie potrawie zrobić programowalnej elektroniki.
    JEst ktoś chętny?

  • 5. Data: 2009-02-21 23:40:03
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > firme X, a rozmiar B jest produkowany w 1000 sztuk przez hiszpanska
    > firme Y to dystrybutor Z ma w ofercie dwa podobne rozmiary A i B w

    Ciekawostka:
    http://www.archive.org/details/Behindth1935

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 6. Data: 2009-02-22 01:52:11
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 7. Data: 2009-02-22 07:25:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Feb 2009 22:12:29 +0100, ToMasz wrote:
> [...]
    >momencie. łapiecie sens? taki a krzyzówka laserków z propeler clockiem.
    >Sęk w tym ze ja nie potrawie zrobić programowalnej elektroniki.

    A bedzie do tansze i lepsze niz matryca diod ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-02-22 07:29:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Feb 2009 21:20:09 +0100, Adam Dybkowski wrote:
    >Wszystko zależy od wolumenu sprzedaży. Matryce LED są towarem "mało
    >chodliwym", więc koszt przygotowania produkcji, badań itd. ma się nijak
    >do kosztu samych elementów i montażu.

    Hm .. ogladaliscie ostatnie mecze polskiego futbolu w Portugalii ?
    Dookola stadionu reklama Tyskiego.
    Maja cale boisko otoczone matrycami LED, to bedzie ze 200*1m.

    Koncert sylwestrowy we wrocku [youtube] .. diodek tez tam bylo
    dziesiatki tysiecy chyba.
    Ciekawie montowane swoja droga.

    J.

  • 9. Data: 2009-02-22 13:06:22
    Temat: Re: Dlaczego reklamy ?wietlne LED sš tak piekielnie drogie???
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    J.F. pisze:

    > A bedzie do tansze i lepsze niz matryca diod ? :-)
    >
    > J.

    koszt elektroniki taki jak w urządzeniu propeler clock. JAki - niewiem.
    laserki mozna kupić po 3zł/szt. Teraz napewno paru z Was buchnęło
    śmiechem. Mnie pare lat temu powiedziano ze te urządzenia są do dupy, i
    szybko sie konczą. od 3 lat mam na takich laserkach zrobione urządzenie
    do ustawiania zbieżności - działa. w powiadamianiu o wejściu (bariera
    opto- jakaś tam) jest taki laserek włączony non stop od... września!
    wcześniejszy był parę lat, umarł jak mu podałem przez pomyłke 12V.
    Wszystko działa.
    Konieczna do zdziałania mechanika napewno jest precyzyjna, ale
    wykonalna. Sęk w tym ze koszt mechaniki będzie za każdym razem taki sam.
    JEst prosta i koszt projektowania niewielki. W elektronice jest
    odwrotnie. pierwszy egzemplarz będzie najdroższy, bo cena projektu jest
    duza.

    Co do "lepsze" zalety: łatwiejsze w montażu, nie wymaga pozwoleń
    wysokościowych, wiatr nie zrzuci, moze być wyswietlane na dowolnej
    jasnej ścianie, można określić dowilny wymiar, i zwiekszenie wymiaru nie
    zwieksza ceny. Przy odpowiednim ekranie, mozna wyświetlać reklamy od
    zwenątrz( normalne) i od wewnątrz (urządznie w sklepie, wyswietla napisy
    na wystawie.
    Wady? słabiej widoczne. tzn słabsza emisja światła niż w panelach
    diodowych.
    Cena - napewno niższa.

    ToMasz

  • 10. Data: 2009-02-22 15:23:05
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > momencie. łapiecie sens? taki a krzyzówka laserków z propeler clockiem.
    > Sęk w tym ze ja nie potrawie zrobić programowalnej elektroniki.
    W latach 80tych niektóre stoły mikserskie(w reżyserkach) były wyposażane
    w mierniki poziomów wysterowania lusterkowe. Małe lusterko było przyklejone
    do cewki miernika w miejsce gdzie zwykle jest wskazówka. na drugim końcu
    była umieszczona żarówka 10W (a może 20 W samochodowa,już nie pamiętam)
    Światło po odbiciu z lusterka (był tez oczywiście prosty układ optyczny
    skupiający promień światła o wyglądzie "kreski")Napięcie na cewkę było
    zależne od poziomu dźwięku, no i światło było rzucane na biały
    15tocentymetrowy? ekran. Ot taki zajączek . Co mnie zaciekawiało to to
    że bezwładność tego była bardzo mała. Dziś to bym chyba lusterko
    przykleił do głowicy dysku twardego. No ale trzeba by rozwiązać jakoś
    sterowanie.
    Rylen