    From: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego reklamy ?wietlne LED sš tak piekielnie drogie???
    Date: Sun, 22 Feb 2009 14:06:22 +0100

    J.F. pisze:

    > A bedzie do tansze i lepsze niz matryca diod ? :-)
    >
    > J.

    koszt elektroniki taki jak w urządzeniu propeler clock. JAki - niewiem.
    laserki mozna kupić po 3zł/szt. Teraz napewno paru z Was buchnęło
    śmiechem. Mnie pare lat temu powiedziano ze te urządzenia są do dupy, i
    szybko sie konczą. od 3 lat mam na takich laserkach zrobione urządzenie
    do ustawiania zbieżności - działa. w powiadamianiu o wejściu (bariera
    opto- jakaś tam) jest taki laserek włączony non stop od... września!
    wcześniejszy był parę lat, umarł jak mu podałem przez pomyłke 12V.
    Wszystko działa.
    Konieczna do zdziałania mechanika napewno jest precyzyjna, ale
    wykonalna. Sęk w tym ze koszt mechaniki będzie za każdym razem taki sam.
    JEst prosta i koszt projektowania niewielki. W elektronice jest
    odwrotnie. pierwszy egzemplarz będzie najdroższy, bo cena projektu jest
    duza.

    Co do "lepsze" zalety: łatwiejsze w montażu, nie wymaga pozwoleń
    wysokościowych, wiatr nie zrzuci, moze być wyswietlane na dowolnej
    jasnej ścianie, można określić dowilny wymiar, i zwiekszenie wymiaru nie
    zwieksza ceny. Przy odpowiednim ekranie, mozna wyświetlać reklamy od
    zwenątrz( normalne) i od wewnątrz (urządznie w sklepie, wyswietla napisy
    na wystawie.
    Wady? słabiej widoczne. tzn słabsza emisja światła niż w panelach
    diodowych.
    Cena - napewno niższa.

    ToMasz