  • Data: 2023-02-01 09:35:08
    Temat: Re: Dobre kable - mały Jack.
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-01-31 o 21:46, Cezary Grądys pisze:

    > Po części racja, ale ja studia nagraniowego nie potrzebuję, wystarczą mi
    > kable jakości jaka była za PRLu. Jak będę mieć czas, to rozkręcę monitor
    > i popatrzę, czy nie da sie wykleić folią miedzianą dekla tylnego.
    > Albo wtyczki mały Jack, do których da radę podłączyć dość gruby kabel,
    > taki jakby 2 osobne żyły sklejone. Mam parę m, podobno nadaje sie na
    > mikrofonowy.

    Pomyśł inaczej - dlaczego stosuje się takie rzeczy na scenie czy w
    studio? Żeby wyeliminować zakłucenia. Ty takowe posiadasz więc to
    rozwiązanie jest właśnie dla Ciebie. Żeby nie grzebać w zasilaniu 230VAC
    najłatwiej się odseparować galwanicznie.

    Problemem są "wirtualne masy" przetwornic zasilających poszczególne
    urządzenia. Odłącz sobie przewód PE od zasilacza komputerowego i
    przekonaj się jakie potencjały wystepują na obudowie tegoż. A przecięż
    obudowa to wspólna "masa" kabelka audio i USB. Pewnie w przetwornicy
    instrumentu występują podobne zjawiska. Więcej w tym temacie wyjaśnią Ci
    zapewne konstruktorzy przetwornic bo ja nie jestem w tym dobry. Ile byś
    sobie foli ameliniowej nie poukładał to nic nie da bo nie o zakłucenia
    elektromagnetyczne tu chodzi.