  • Data: 2012-01-09 10:44:15
    Temat: Re: Domino
    Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > We wroclawiu kilka przezylo juz dwie powodzie i nadal stoja :-)
    > Tym niemniej solidnosc w komunie ... nie, nie bardzo wierze. Plan
    > wazniejszy :-)
    > Raczej po prostu sporo przewymiarowany projekt, i potem moga budowlancy
    > pie*, a budynek nadal stoi.

    co do solidności -zdziwiłbyś się. Znałem za komuny wielu ludzi (nawet
    budowlańców) dla których etos pracy to nie było puste słowo, i którzy
    starali się pracować porządnie nawet w skrajnie niesprzyjających
    warunkach. Na różnych szczeblach.
    Ale oczywiście masz rację co do przewymiarowanych konstrukcji, jednak z
    uzupełnieniem, że był też dodatkowy czynnik: za jakość instalacji,
    wykończeń, sensowność projektu, w praktyce nie odpowiadał nikt,
    przynajmniej nie "na poważnie". Ale katastrofa budowlana to już była
    grubsza sprawa, "na szczebel centralny" i w związku z tym nawet
    kompletni debile czy karierowicze starali się zasadniczej konstrukcji za
    bardzo nie sp... Oczywiście piszę o czasach Gomułki i Gierka, a nie
    stalinowskich, kiedy terror Planu rzeczywiście mógł prowadzić i
    prowadził do doprawdy zbrodniczych zaniedbań.