  • Data: 2020-10-26 16:55:16
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No wiesz, w sumie rozumiem, że "do siebie domofonem dzwonić nie będziesz", ale
    skoro już szedłeś do nich z aneksem, to raczej było jasne, że będą w domu - a jak nie
    będą, to po co iść (no chyba aneks niekorzystny dla nich, to się mogą ukrywać ;) ?

    Tego systemu nigdy do końca nie ogarnąłem - nie wiem jak zadzwonić pod
    konkretne mieszkanie. Może jakbym miał ze sobą okulary i latarkę to bym
    jakoś wyczytał (może tam jest jakaś instrukcja drobnym drukiem). Przy
    furtce trzeba jakoś określić, że klatka C i mieszkanie 2 i robi się to
    chyba wpisując w sumie 4 cyfry. To wolę znać kod co mi furtkę od razu
    otworzy. Tylko nie pamiętam, czy najpierw 'kluczyk' czy na kóncu.
    Już w konkretnej klatce to (dla zgodności) chyba też trzeba te 4 cyfry.
    To też wolę podać kod otwierający niż gadać przez domofon. Na końcu
    normalny dzwonek załatwia sprawę.

    > A też masz tam taki durny domofon, co się pod prostu podaje 4 cyfry?
    > U mnie w nowym mieszkaniu tak jest - wciska się tylko "drzwiczki", potem 4 cyfry i
    znów "drzwiczki" - jako że mieszkań jest 160, to łatwo obliczyć, że "aktywny" jest co
    62,5 kod - więc nie trzeba wiele prób, by sobie jakiś odnaleźć.

    Na początku był jeden wspólny (tajny dla obcych) kod 4 cyfrowy. Ale
    potem na jakimś spotkaniu wspólnoty ludzie naciskali, że 'dla
    bezpieczeństwa' każdy powinien mieć osobny kod.
    "Nasz klient, nasz pan" - no to tak zrobili. Każdy ma inny, ale
    wybierając go nie wiąże się tego z mieszkaniem - czyli jest jak piszesz.

    > Administratorce nie przemówisz do rozumu, że te kody to jest porażka i należy je
    wyłączyć :(

    Administratorka robi, co wyszło z głosowania, a ludziom nie przemówisz
    do rozsądku, że przy takim systemie to bezpieczniejszy jeden wspólny.
    P.G.