  • 1. Data: 2020-10-25 12:19:23
    Temat: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: Grzegorz <b...@i...pl>

    Czy waszym zdaniem takie domofony faktycznie zapewniają bezpieczeństwo
    czy raczej utrudniają życie samym mieszkańcom ??

  • 2. Data: 2020-10-25 12:42:29
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f955f3c$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    user Grzegorz pisze tak:

    > Czy waszym zdaniem takie domofony faktycznie zapewniają
    > bezpieczeństwo

    bezpieczeństwa nie zapewniają żadnego ale klatki
    nie mogą być szybko dostępne w stylu wbiegam i sikam.

    > czy raczej utrudniają życie samym mieszkańcom ??

    ułatwiają bo można pogadać np z wkurwierem.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2020-10-25 12:52:27
    Od: pytający <r...@p...fm>

    Według mnie, domofony znacznie ograniczają dostęp do klatki osobom postronnym, np. w
    celu zrobienia siku.
    Ale prawda jest taka że jak będzie komuś bardzo zależało żeby wejść to i tak wejdzie.
    Pomimo to, uważam że domofony mają więcej zalet niż wad.

    pytający

  • 4. Data: 2020-10-25 13:03:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-25 o 12:52, pytający pisze:

> [...]
    wejdzie.
    > Pomimo to, uważam że domofony mają więcej zalet niż wad.

    Jak komuś bardzo przeszkadzają może sobie wyłącznik dorobić.
    Jak nie kumaty to zdejmuje słuchawkę, wkłada w skarpetę i tak zastawia.
    Nikt do niego już nie zadzwoni.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2020-10-25 13:22:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f956b1c$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    user RadoslawF pisze tak:

    > zdejmuje słuchawkę, wkłada w skarpetę i tak zastawia.

    i co nie zbiera wtedy dzwiekow z mieszkania?

  • 6. Data: 2020-10-25 13:34:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2020 13:03:11 +0100, RadoslawF <r...@g...com>
    wrote:
    > Jak komuś bardzo przeszkadzają może sobie wyłącznik dorobić.

    Heh. W moim bloku były starego typu jeszcze bez klawiatury
    numerycznej i otwierania kodem. Tylko przycisk dzwonka a w mieszkaniu
    przycisk otwierający zamek.
    Po którymś zapomnieniu klucza (a małżonka z zasady udaje że jej nie
    ma i nikomu nie otwiera) dorobiłem autootwieranie na kod dzwoniąc 2x
    krótko i 1x długo. Działało to latami aż wymienili domofony na takie
    z klawiaturą i kodem.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-10-25 14:47:26
    Od: Grzegorz <b...@i...pl>

    a najlepsze to chyba są domofony na kartę - bo nie da się ich dorobić.

  • 8. Data: 2020-10-25 16:54:49
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-25 o 13:22, PiteR pisze:

    > i co nie zbiera wtedy dzwiekow z mieszkania?

    Skarpeta blokuje.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2020-10-25 16:58:27
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-10-25 o 14:47, Grzegorz pisze:

    > a najlepsze to chyba są domofony na kartę - bo nie da się ich dorobić.

    Kartę zawsze da się dorobić.
    Tyle że jak rozumiem problemem dla niektórych jest kilka razy
    dziennie jazgoczący sygnał domofonu. Bo listonosz, bo reklamy,
    bo paczka i awizo che ktoś wrzucić, bo jakiś inny co musi
    koniecznie wejść a tu nie mieszka.
    I trzeba jakoś wyłączyć urządzenie lub przynajmniej jego dzwonek.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2020-10-25 17:04:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/10/2020 14:47, Grzegorz wrote:
    > a najlepsze to chyba są domofony na kartę - bo nie da się ich dorobić.

    Mam nadzieję że nie te unique albo mifare z myślnym kluczem, bo do nich
    kopiarka na ali to kilka $ ;)