  • Data: 2020-10-28 15:19:53
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/10/2020 14:21, Piotr Gałka wrote:
    > Nie bywam w hotelach (praktycznie wcale) i trochę się zastanawiałem co
    > rozumiesz pod światło, ale chyba zrozumiałem.

    Hotele posiadające systemy na "kartę" zwyczajowo uniemozliwiają wyjście
    z pokoju bez wyłączenia prądu. Robi się to poprzez uzycie "tokenu" w
    postaci 1 egzemplarza karty. Jak wychodzisz, musisz zabrać ze sobą bo
    nie wejdziesz. Na ścianie wisi czytnik w postaci slotu na kartę który
    uruchamia zasilanie w pokoju.

    W starych wystarczyło wsadzić cokolwiek i działało (np. zgiętą 2x kartę
    papieru, bo to był mechaniczny włacznik), obecnie w modzie są czytniki
    widzące że to karta określonego typu, wiec karta stałego klienta bur....
    biedronki nie działa.

    Niektóre czytniki akceptują cokolwiek co jest unique (nawet inną). Mam
    ze sobą zazwyczaj token w postaci breloczka i taką czystą kartę ze
    zmiennym id. Załatwia to upierdliwy problem 1 karty w ręce. Prawie
    wszędzie jest typowy unique, warto mieć jednak rożne karty na 2
    częstotliwości bo nigdy nie wiadomo co a system kupił hotel.

    > Robiliśmy kiedyś walizeczkę z demo naszego systemu (kontroler + czytnik
    > + 3 karty (uprawniona, nie uprawniona, spoza systemu) bo jakiś gość
    > twierdził, że jego ludzie (we Francji) bez problemu dorobią kartę do
    > każdego systemu. Po miesiącu dostaliśmy informację, że polegli :)

    Żeby się tylko chciało hotelom... Gdzieś na necie (a może darknecie, nie
    pamiętam już) była strona gdzie można było pobrać tysiace klonów ID i
    pełnych kart do pokojów hotelowych w stanach. Działały.