  • Data: 2020-10-28 15:01:20
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-28 o 14:33, yabba pisze:

    > Podejrzewam, że nie opłaca się utrzymywanie oddzielnej linii softu w
    > centralkach tylko do obsługi instalacji jednowejściowych.

    Nie potrzeba oddzielnej linii softu - wystarczy jedna flaga konfiguracji
    lub jeden jumper na płytce.

    > Tak jak
    > pisałem wcześniej, wymagałoby to też zmian w konstrukcji dekoderów w
    > unifonach, żeby zrealizować postulat otwierania drzwi bez wcześniejszego
    > wywołania. Zastosowanie byłoby może w 10% nowych instalacji.

    Nie do końca rozumiem co określasz mianem dekodera.
    Nie wiem jak to jest tam typowo robione.
    Jakby było na RS485 to nie widzę żadnego problemu aby otwierać drzwi bez
    wcześniejszego wywołania, nawet w systemach gdzie jakiś master cały czas
    musi odpytywać wszystkich po kolei.
    My stosujemy RS485 bez odpytywania. Jak ktoś ma potrzebę to nie musi
    czekać aż przyjdzie jego kolej.

    > Można nie montować żadnych zamków, wtedy jest najwygodniej. Popychasz
    > drzwi i już jesteś w środku.

    No to już przegiąłeś :)
    P.G.