    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Date: Wed, 28 Oct 2020 16:44:41 +0100
    <5f997328$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <rnbtje$dhl$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <6...@g...com>

    > Gadasz zapewne ze sprzedawcą/instalatorem, a nie z twórcą takiego systemu, weź to
    pod uwage.

    Nie oznacza to, że nie mogę prostować błędów w rozumowaniu.
    Oczywiście ktoś może mieć oddzielną linię softu - jego wola. Ważne, że
    nie musi.

    > Ciekawe swoją drogą, ile prądu żre taki elektromagnes, mający na tyle siły, żeby
    utrzymać zamkniętą furtkę?

    Według mojej wiedzy sprzed 20 lat.
    Zwykły rygiel (czyli jak zasilany to otwarty) bierze około 12V/1A. Te
    lepsze pewnie 12V/0.5A.
    Elektromagnes trzymający drzwi - połowę tego - czyli 12V/0.5A lub 24V/0.25A.
    Rygle rewersyjne (czyli funkcjonalnie jak elektromagnesy) - nie mam
    pojęcia, podejrzewam, że mniej lub znacznie mniej niż elektromagnesy.
    P.G.