  • Data: 2020-08-17 16:57:52
    Temat: Re: Duża obrabiarka CNC
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-17 o 15:13, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    a/obrobka-objetosciowa/kucie-walow-korbowych-metoda-
    tr/#s-kucie-walow-korbowych-metoda-tr

    > Nie powinny byc te czopy odpowiednio ustawione wzgledem siebie ?

    A no właśnie.
    Sam się nad tym zastanawiałem.
    Wał nieruchomy tokarka się obraca? :)
    Może efekt skali i wał się ugina dopasowuje jak szyna kolejowa?
    Wiem, że łożyska ślizgowe osadza się czasem obrotowo, by się mogły
    dostosować.
    Ale to są tylko moje domysły.

    > Ale na poczatku jest pręt ... jak uzyskany ?

    Chyba odlany i wstępnie kuty.

    Osobiście obserwowałem jak kuje się duże kule do łożysk tocznych.
    Wygląda to topornie, choć na końcu tolerancje są wyśrubowane.

    WM