  • Data: 2021-02-01 17:29:56
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:j...@m...org...
    Mon, 1 Feb 2021 13:58:46 +0100, J.F.

    >To mało istotne, chodzi o to że przepustowość obydwu jest
    >identyczna...

    Pewne efekty powstana dopiero po przekroczeniu pewnego natezenia
    ruchu.

    >...generalnie zwiększałem ilość pojazdów do momentu w którym by się
    >zaczęło

    Natezenie ruchu jak rozumiem zwiekszales ?

    >klopsować rondo po lewej -- ale dużo wcześniej na rondzie wg
    >rondoprostowaczy robił się taki kibel że obydwa pasy były zatkane
    >całkowicie. Taka jazda jest po prostu pozbawiona elementarnego sensu.

    >A po polsku?

    Po polsku to jak masz 800 samochodow/h, to jest 4.5s miedzy
    samochodami.
    Dosc gesto, i trudno sie wbic w taki potok.
    Ale w praktyce - jeden pojedzie wolniej, drugi szybciej, bedzie miedzy
    nimi mniejszy odstep, a za nimi wiekszy.

    No ale przy dwoch pasach to juz jest srednio 9s miedzy pojazdami na
    jednym pasie.
    W miare luzno ... ale jak masz sie przebic przez dwa pasy, to znow
    moze sie zrobic gesciej ...

    >Tak samo jak na każdym innym skrzyżowaniu.

    Czyli wcale ? Raz na miesiac policja zrobi akcje i pare mandatow
    wystawi ... albo i nie, bo trudniej upilnowac ..

    >Program nie jest mój, a generuje i tak więcej kolizji po prawej.

    Nie o to nawet chodzi - tam widac jak pojazdy sie zderzaja.
    Wiec czy dobra symulacja ?

> [...]
    >prawej jest jeszcze gorzej, po lewej niewiele się zmieniło, nadal
    >jest
    >płynnie. I to jest wynik głównie prawidłowego ustawienia się PRZED
    >skrzyżowaniem, dalej zjazdu z wewnętrznego pasa, oraz ustąpienia
    >całkowicie
    >pierwszeństwa pojazdowi który zjeżdża (a który ma przecież
    >pierwszeństwo
    >przed wjeżdżającym).

    >Nie musi czekać. W tym właśnie rzecz że jak się pojazd prawidłowo
    >ustawi
    >przed skrzyżowaniem i pojedzie zgodnie z zasadami ogólnymi, a

    Ale napisales, ze z prawego pasa mozemy w prawo lub prosto, a z lewego
    w lewo lub prosto.

    Ja tu ciagle krzyzowanie kierunkow ruchu widze.

    >pozwoli zjechać ze skrzyąowania (a ma taki obowiązek) to nie ma
    >punktów
    >kolizyjnych.

    Moment moment - wjezdzam drugim wjazdem, prawym pasem. I chce jechac
    prosto przez rondo - na czwarty zjazd.
    I nic nie wiem w czasie wjezdzania, gdzie sie wybiera ten, ktorego
    widze z lewej strony, co juz jest na wewnetrznym pasie ronda.
    Bo np wjechal lewym pasem pierwszego wjazdu.

    No chyba, ze on zacznie migac, a ja prawidlowo zinterpretuje, ze on
    wcale nie chce zjechac na drugim zjezdzie, tylko na trzecim.
    Ale co znaczy "ustapic pierwszenstwa", skoro on jedzie wewnetrznym, a
    ja chce wjechac na zewnetrzny.

    Czasem pomaga rozszerzenie jezdni i wieksza odleglosc miedzy zjazdem a
    wjazdem.

    >Nie, zasady w obydwu przypadkach są takie same.

    Ale nie widze takich, co staneli na wewnetrznym pasie przed zjazdem, i
    przepuszczaja tych, co zewnetrznym chca "prosto" jechac.

    >We wszystkich kierunkach po równo. Ale doszedłem do wniosku że to bez
    >sensu trochę, bo zawracających jest mniejszość. Więc teraz dwukrotnie

    Normalnie to bym rzekl, ze to jakis margines powinien byc ...

    >zmniejszyłem ilość zawracających. Szkoda że to demo, nie mogę zapisać
    >pracy, a co za tym idzie udostępnić pliku...

    >Program jest stworzony do symulacji "korków", także nie bardzo
    >rozumiem co
    >masz namyśli pytając czy symulacja jest poprawna.

    Jak widze te krzyzujace sie ze soba pojazdy, to mam watpliwosci czy
    dobrze symuluje ...

    >Ronda są identyczne,
    >inaczej są wprowadzone zasady jazdy po nich, i tyle. W programie są
    >także
    >punkty kolizyjne, też są identycznie ustawione. Ale jak się
    >zastosować do
    >zasad ogólnych na skrzyżowaniach nieoznaczonych, to wszystko zaczyna
    >działać płynnie -- zresztą tak jak od lat twierdzę.

    No to patrz nizej - nie wiadomo jak pojazd z przeciwka pojedzie, i to
    wystarcza do zrobienia korka przed rondem.

    >Jest sajgon jak się jeździ jak rondoprostowacz, co symulacja
    >doskonale
    >pokazuje.

    7z

    >To jest typowy przykład paszkwila drogowego,
    >zrobionego przez jakiegoś rondoprostowacza.

    Dlaczego - rondo jak rondo.
    Takie jak badasz - dwa pasy po obwodzie ...

    J.