  • Data: 2021-02-01 19:58:30
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 1 Feb 2021 17:29:56 +0100, J.F.

    > Pewne efekty powstana dopiero po przekroczeniu pewnego natezenia
    > ruchu.

    Do takiego stanu dążyłem, w jednym przypadku, albo w drugim.

    > Natezenie ruchu jak rozumiem zwiekszales ?

    Tak.

    > Po polsku to jak masz 800 samochodow/h, to jest 4.5s miedzy
    > samochodami.
    > Dosc gesto, i trudno sie wbic w taki potok.
    > Ale w praktyce - jeden pojedzie wolniej, drugi szybciej, bedzie miedzy
    > nimi mniejszy odstep, a za nimi wiekszy.
    >
    > No ale przy dwoch pasach to juz jest srednio 9s miedzy pojazdami na
    > jednym pasie.
    > W miare luzno ... ale jak masz sie przebic przez dwa pasy, to znow
    > moze sie zrobic gesciej ...

    Ale ilość pojazdów w obydwu przypadkach jest taka sama.
    Dlaczego zatem jedno działa a drugie nie?

    > Czyli wcale ? Raz na miesiac policja zrobi akcje i pare mandatow
    > wystawi ... albo i nie, bo trudniej upilnowac ..

    Czy na setkach jak nie tysiącach skrzyżowań zasady ogólne nie działają?

    > Nie o to nawet chodzi - tam widac jak pojazdy sie zderzaja.
    > Wiec czy dobra symulacja ?

    Zderzają się jeszcze bardziej w drugim przypadku -- gdyby się nie zderzały
    to blokowanie występowałoby jeszcze bardziej. Posiedziałem chwilę i lepiej
    rozłożyłem ustępowanie pierwszeństwa, tzn. teraz jest tak że już się nie
    zderzają, czasem się zdarzy jakieś wymuszenie lekkie, ale kontaktu nie ma.

    > Ale napisales, ze z prawego pasa mozemy w prawo lub prosto, a z lewego
    > w lewo lub prosto.
    >
    > Ja tu ciagle krzyzowanie kierunkow ruchu widze.

    Nie, jeśli literalnie się potraktuje to co mówią znaki, czyli samochód na
    skrzyżowaniu ma pierwszeństwo, czyli wjeżdżający musi ustąpić pierwszeństwa
    temu na wewnętrznym pasie, nawet jak ma wolny prawy pas. Oczywiście
    większość w dyskusji twierdziła że to właśnie spowoduje korkowanie ronda,
    ale jak widać po symulacji to nie jest prawda. Cały bajer ronda polega na
    tym, że ten co na rondzie, siłą rzeczy ten co zjeżdża jest uprzywilejowany.
    Gdyby ludzie to zrozumieli i nie generowali właśnie punktów kolizyjnych
    (które Ty widzisz bo źle chcesz jeździć) poprzez wymuszanie pierwszeństwa,
    mimo tego że wygląda że mniej samochodów może przejechać, to paradoksalnie
    ruch po skrzyżowaniu, byłby płynniejszy.

    > Moment moment - wjezdzam drugim wjazdem, prawym pasem. I chce jechac
    > prosto przez rondo - na czwarty zjazd.
    > I nic nie wiem w czasie wjezdzania, gdzie sie wybiera ten, ktorego
    > widze z lewej strony, co juz jest na wewnetrznym pasie ronda.
    > Bo np wjechal lewym pasem pierwszego wjazdu.

    Ale masz przed skrzyżowaniem A7 i masz mu ustąpić pierwszeństwa. I nie ma
    znaczenia na którym pasie jest i że Ty masz np. prawy wolny.

    > No chyba, ze on zacznie migac, a ja prawidlowo zinterpretuje, ze on
    > wcale nie chce zjechac na drugim zjezdzie, tylko na trzecim.
    > Ale co znaczy "ustapic pierwszenstwa", skoro on jedzie wewnetrznym, a
    > ja chce wjechac na zewnetrzny.

    Nie musi migać, ma pierwszeństwo które dają mu znaki przed skrzyżowaniem.
    Dokładnie tak samo jak na każdym innym "kwadratowym" skrzyżowaniu jak
    jedzie drogą z pierwszeństwem.

    > Czasem pomaga rozszerzenie jezdni

    Ależ pasy na obwiedni są szersze niż dojazdowe.

    > i wieksza odleglosc miedzy zjazdem a wjazdem.

    Aha, i powstaje potworek jaki podlinkowałeś wcześniej.

    > Ale nie widze takich, co staneli na wewnetrznym pasie przed zjazdem, i
    > przepuszczaja tych, co zewnetrznym chca "prosto" jechac.

    Bo wjeżdżający na skrzyżowanie ustępują im pierwszeństwa -- tak jak być
    powinno. Poza tym ilość i kierunki samochodów w jakich się poruszają jest
    identyczna.

    > Normalnie to bym rzekl, ze to jakis margines powinien byc ...

    Zmniejszyłem zawrotowców na 0,1 -- ale to i tak nic nie zmienia, bo
    problemem są nadal skręcający w lewo z prawego pasa, a nawet ci co skręcają
    z lewego, ale potem i tak muszą wjechać na prawy żeby "skręcić w prawo" na
    zjeździe.

    > Jak widze te krzyzujace sie ze soba pojazdy, to mam watpliwosci czy
    > dobrze symuluje ...

    Ale w obydwu przypadkach tak samo się krzyżują, a nawet więcej "dzwonów"
    jest po prawej. Mogę spróbować to wyeliminować, ale to jeszcze bardziej
    zakorkuje skrzyżowanie po prawej.

    > No to patrz nizej - nie wiadomo jak pojazd z przeciwka pojedzie, i to
    > wystarcza do zrobienia korka przed rondem.

    Nie trzeba wiedzieć, wystarczy się należycie do przejazdu ustawić, ustąpić
    pierwszeństwa przejazdu pojazdowi na skrzyżowaniu, a dalej pojechać zgodnie
    z zasadami ogólnymi, czyli z prawego pasa nie objeżdżać ronda dalej jak to
    drugiego zjazdu, nie kręcić się po skrzyżowaniu jak idiota w kółko i nie
    zjeżdżać zeń koniecznie z prawego/zewnetrznego pasa.

    No bo co to jest? https://goo.gl/maps/ERL5zgg5WYkaPQFw9

    --
    Pozdor
    Myjk