  • 1. Data: 2021-01-26 22:32:34
    Temat: Dworak znowu atakuje
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Czyli interpretacja zatwardziałego rondoprostowacza
    jak jeździć po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym:

    https://www.youtube.com/watch?v=9CaiNjD899A

    Rynce opadajooo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2021-01-26 22:53:56
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.01.2021 o 22:32, Myjk pisze:

    > Czyli interpretacja zatwardziałego rondoprostowacza
    > jak jeździć po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=9CaiNjD899A
    >
    > Rynce opadajooo.

    Ależeco? Nie rozumiesz definicji NAGŁA ZMIANA PASA i konsekwencji? To
    nie jest market, gdzie bierzesz z półki/lodówki i wypierdalasz na ziemię
    przed kasą bo jesteś ułomnym debilem?

    Twoja decyzja gdzie jedziesz, ma się rozpoczynać PRZED rondem a nie NA
    rondzie. Czego nie rozumiesz? Nawet jeśli, to jedziesz w kółko i
    zmieniasz sobie pas bezpiecznie, skoro ci się popierdoliło.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-01-26 23:52:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Jan 2021 22:32:34 +0100, w <1v69qztx5ecab$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Czyli interpretacja zatwardziałego rondoprostowacza
    > jak jeździć po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=9CaiNjD899A
    >
    > Rynce opadajooo.

    Nie chce mi się oglądać go, możesz streścić dla innych?

  • 4. Data: 2021-01-27 00:07:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Jan 2021 23:52:47 +0100, r...@k...pl

    > Nie chce mi się oglądać go, możesz streścić dla innych?

    Od lat nic się nie zmieniło. Nadal rozcina rondo, prostuje i wykazuje że
    tam jest droga jednokierunkowa i same skręty w prawo. Na koniec dodaje że
    trzeba zmienić przepisy i wyłączyć rondo spod definicji skrzyżowania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2021-01-27 06:20:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2021 o 00:07, Myjk pisze:
    > Tue, 26 Jan 2021 23:52:47 +0100, r...@k...pl

    > Od lat nic się nie zmieniło. Nadal rozcina rondo, prostuje i wykazuje że
    > tam jest droga jednokierunkowa i same skręty w prawo.

    No i?
    Masz jakiś wyrok sądu, który coś innego twierdzi?

    > Na koniec dodaje że
    > trzeba zmienić przepisy i wyłączyć rondo spod definicji skrzyżowania.

    A to akurat błąd - przed rondem należy się zachować jak przed każdym
    innym skrzyżowaniem.
    Czego większość osłów nie robi, skręcając np. w lewo na rondzie, z
    prawego pasa przed rondem.

  • 6. Data: 2021-01-27 16:29:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2021 22:32:34 +0100, Myjk napisał(a):

    > Rynce opadajooo.

    Czy ten sam, co to kiedyś dowodził, że nie wolno wymagać od kierowców
    puszek, żeby widzieli na drodze motocykle?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2021-01-27 18:16:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2021 o 16:29, Maciek pisze:

    > Czy ten sam, co to kiedyś dowodził, że nie wolno wymagać od kierowców
    > puszek, żeby widzieli na drodze motocykle?

    NIe wiem, ale jako motocyklista powiem ci, że trochę puszkarzy rozumiem.
    Moto jest mały, szybki - obiektywnie trudniej przewidzieć gdzie za
    chwilę będzie. Jako że jeżdzę czoperem a nie ścigiem, to sam w korku
    najmniej pewnie czuję się gdy za sobą mam innego motocyklistę;)

    A jednego bym zabił. Dobrze że noc była, to się zorientowałem. Jadę
    sobie 120@80. Dobra będę wyprzedzał (po drugim pasie w tym samym
    kierunku). Kierunek - rzut oka za w lusterko - pusto to jadę. I nagle
    jasno w kabinie. Odbicie z powrotem i mnie moto wyprzedza - tak koło 200
    paczek (wisłostrada). Poważnie - ja jechałem 120 a on koło mnie śmignął.
    Tak się składa, że to mój sąsiad jak się okazało. 7 minut później
    spotykam klienta pod blokiem koło moto jak fajkę pali. Mówię cześć, bo
    to tak się przyjęło, a ten że ktoś go chciał zabić i opowiada - jadę
    sobie lewym, a tu mi się ktoś wbija. Nie powiedziałem, że to ja, ale
    może mu powinienem powiedzieć, że jak się zapierdala 200@80 na drodze z
    zakrętami w kształcie es i na górce, to nikt go nie zauważy - po prostu
    jak patrzyłem w lusterko to on był jeszcze w prawym a nie w lewym.

    https://www.google.pl/maps/@52.2711427,20.9971753,3a
    ,43.3y,160.05h,87.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCk2MKfiUgh
    6K_u6CEEiqXw!2e0!7i13312!8i6656

    Był pewnie gdzieś tam gdzie ten drugi samochód na lewym pasie. A wina
    domyślnie byłaby moja. Nie wiem czy ktoś za mną jechał, żeby zeznania
    złożyć...

    Także jestem w stanie zrozumieć wkurw puszkarzy czasem;)

    Z drugiej strony jadę kiedyś moto główną (też zmierzch już) i dojeżdzam
    do skrzyżowania. No to zwalniam bo zabudowany, a to się w lewoskęt ktoś
    wpierdala. Widoczne uznał, że skoro zwalniam, to go puszczam:) Aż
    sprawdziłem czy może kierunek mi nie został i nie przejechałem kilku
    kilosów z prawym kierunkiem, ale nie. Co miał pajac na myśli - nie wiem.

    Swoja drogą moto (w większości) mają jednak poważne wady. Niespadające
    kierunki powodują niebezpieczne sytuacje (wina motocyklistów, że
    zapominają zrzucić) bo zdecydowana większośc puszkarzy nie ma pojecia,
    że jak moto miga w prawo to wcale nie znaczy że będzie skręcał, a brak
    absu potrafi być zabójczy - dosłownie:( Fajnie by było gdyby była
    większa świadomość po obydwu stronach - powinni takie rzeczy na prawku
    mówić - zarówno na A dlaczego czasem kierowcy odwalają "dziwne" akcje -
    bo się nie spodziwają - nikt ich nie nauczył _jak_ uważać na
    motocyklistów, jak i na B jak motocyklistów widzieć (że ciężej ocenić
    odległość, że są mniej przewidywalni) i czego się po nich spodziewać -
    również typowe błędy - jak kierunek.

    Ja osobiście uważam, że jestem lepszym kierowcą, właśnie dlatego, że
    jeżdzę moto, puszką, autobusem i łażę na piechotę. Uczy spojrzeć z
    szerszej perspektywy.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-01-31 00:55:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Jan 2021 22:32:34 +0100, Myjk

    > Rynce opadajooo.

    Znalazłem ciekawy program do symulowania ruchu drogowego (PTV VISSIM),
    zresztą okazało się że jest takich programów całkiem sporo. Ogólnie
    polecam, ciekawe wnioski można powyciągać. Do rzeczy.

    Dwa identyczne "ronda", po dwa nieoznaczone kierunkami pasy ruchu, z tym że
    z różnymi warunkami ruchu po nich. Na każdym skrzyżowaniu na każdym wlocie
    jest puszczone po 800 pojazdów.

    Po lewej "rondo" gdzie ruch odbywa się literalnie jak w PORD, czyli
    obowiązuje definicja że "rondo" to JEDNO skrzyżowanie, w związku z tym
    jeździ się zgodnie z zasadami ogólnymi, trzeba się ustawić do manewru tj.
    jazda z prawego pasa dozwolona tylko w prawo (pierwszy zjazd) oraz prosto
    (drugi zjazd), niedopuszczalny z prawego pasa skręt w lewo i zawracanie,
    zaś jazda z lewego pasa jazda tylko prosto (drugi zjazd), w lewo (trzeci
    zjazd) oraz zawracanie (czwarty zjazd). W związku z tym że to zjazd ze
    skrzyżowania (a nie jakiś tam skręt w prawo na skrzyżowaniu na
    skrzyżowaniu), dopuszczony także zjazd bezpośrednio z lewego (wewnętrznego)
    pasa na lewy zjazdowy oraz że pojazd na rondzie, zgodnie z definicjami
    znaków przed skrzyżowaniem, ma pierwszeństwo gdy znajduje się na
    skrzyżowaniu.

    Po prawej wersja tzw. rondoprostowaczy, czyli obwiednia to droga
    jednokierunkowa ze skrzyżowaniem na zjeździe, jest tam skręt ZAWSZE w
    prawo, zatem dozwolony skręt tylko z prawego pasa. Generalnie na rondzie
    wolna amerykanka, można robić co się chce (czyli z prawego można w lewo,
    zawracać, kręcić się po skrzyżowaniu), najważniejsze aby zjeżdżać prawym
    pasem (czyli ci co wjeżdżają lewym też muszą najpierw zjechać na
    prawy/zewnętrzny).

    Rezultat przepustowości widać na animacji
    https://youtu.be/POKLUTlXeaI

    Tak, tak, rondoprostowacze, stójmy dalej w korkach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2021-01-31 06:26:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-01-2021 o 00:55, Myjk pisze:
> [...]
    > pasa na lewy zjazdowy oraz że pojazd na rondzie, zgodnie z definicjami
    > znaków przed skrzyżowaniem, ma pierwszeństwo gdy znajduje się na

    Czyli klasyczne w Polsce rondo turbinowe, z ustąp pierwszeństwa na wjeździe?
    Każde rondo można tak wymalować.
    I nie ma wątpliwości, że jest to DUŻO bardziej przepustowa wersja.

    Ćwiczyłem to (przed pandemią) codziennie, od czasu gdy wybudowali mi po
    drodze do pracy rondo bez takiego oznakowania.
    Koszmar i to mimo tego, że potrzbowałem na nim tylko w pierwszy zjazd w
    prawo skręcić.

> [...]
    > zawracać, kręcić się po skrzyżowaniu), najważniejsze aby zjeżdżać prawym
    > pasem (czyli ci co wjeżdżają lewym też muszą najpierw zjechać na

    To jest wersja zwykłego ronda nieturbinowego, nie ma co do tego dorabiać
    teorii, wystarczy tak rond nie malować.

    Aczkolwiek przepisy ogólne o skrzyżowaniu TEŻ na TAKIM rondzie
    obowiązują, więc ustawianie się na pasach PRZED rondem, powinno być
    takie samo jak przed każdym innym skrzyżowaniem.
    Czyli w prawo skręcamy TYLKO z pasa prawego, ale w lewo TYLKO z lewego
    (chodzi o pasy przed rondem).

    Wtedy nawet niewymalowanie turbiny by nie przeszkadzało aż tak bardzo.
    Tyle że nikt tak nie robi i nikt tego nie ściga.
    I nikt nie maluje odpowiednich kierunków ruchu na pasach przed takim
    rondem, żeby jełopom o tym przypomnieć.

    Wina tylko i wyłącznie zarządzających ruchem, a nie przepisów.

    > Rezultat przepustowości widać na animacji
    > https://youtu.be/POKLUTlXeaI
    >
    > Tak, tak, rondoprostowacze, stójmy dalej w korkach.

    Takie przepisy niestety.

  • 10. Data: 2021-01-31 20:11:26

    Sun, 31 Jan 2021 00:55:00 +0100, w <u...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Rezultat przepustowości widać na animacji
    > https://youtu.be/POKLUTlXeaI

    Bez sensu trochę animacja, bo zauważyłem sporo (bardzo dużo) samochodów
    zawracających na rondzie, ale ustawiających się w korku na prawym pasie.