  • Data: 2020-09-24 15:01:13
    Temat: Re: Działanie klimatyzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    >Na pewno ma zwiększyć moment obrotowy, a nie wygenerować przesunięcie
    >fazy, żeby silnik ruszył we właściwą stronę, a potem już wirował na
    >właściwym uzwojeniu?

    A nie jedno i drugie ?
    Bez przesuniecia fazy nie ruszy, ale moment rozruchowy silnikow
    1-fazie dosc slaby.

    >Przecież moment przy rozruchu nie jest potrzebny duży
    >(bo nie ma ciśnienia na wyjściu), dopiero podczas pracy staje się
    >istotny.

    Moze tarcie tloka duze ?

    >No i moja spreżarka 1500W nie ma urządzenia rozruchowego, ma po
    >prostu
    >kondensator, który zapewnia to przesunięcie.
    >Z drugiej strony uzwojenie rozruchowe pobiera bardzo duży prąd (nawet
    >jeśli sprężarka już się kręci, a uzwojenie nie zostanie odłączone),
    >więc
    >może...

    No wlasnie - nie masz tam jakiegos termistora do wylaczania tego
    uzwojenia ?

    Przy czym wydaje mi sie, ze dawno temu jakos kondensatorow nie
    lubiano, i uzwojenie mialo inny opor, co powodowalo inne przesuniecie
    fazy.

    J.