  • Data: 2022-04-06 11:46:26
    Temat: Re: Dziwne nity
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    do uziemiania, np. odcinków rur w różnego typu instalacjach rurociągowych. Albo
    maszyn zamontowanych na stałe. Podczas jego eksploatacji nie ma żadnego mechanizmu
    który by go nagle ułamał. Jak ma się urwać to podczas przykręcania nakrętki przy
    montażu, czyli w warunkach 100% wykrywalności awarii.

    proces spawalniczy według przepisów które mają zastosowanie. Np. w urządzeniach
    ciśnieniowych obciąża się taki kołek momentem skręcającym (działającym wokół osi
    kołka), wylicza się ile niutonometrów ma wytrzymać w zależności od jego rozmiaru i
    zdaje się jego materiału, powtarza się próbę ileś tam razy na iluś tam kołkach, jak
    żaden się nie ukręci to dany proces jest zakwalifikowany do produkcji.

    > To jak to takie słabe to gwintu łatwo nie zetnie przy próbie rozsądnego
    > dokręcenia? Czy wszystko tam idzie na kluczach dynamometrycznych?

    Tam często daje się podkładkę sprężystą koronową.
    Przy dokręcaniu całości, ugina się ona i wżyna w podłoże.
    Montażysta dokręca do momentu całkowitego spłaszczenia podkładki.
    To zapewnia stały docisk i utrudnia samoczynne odkręcanie się nakrętki.

    WM