  • 1. Data: 2022-03-30 10:47:59
    Temat: Dziwne nity
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Przez przypadek znalazłem wczoraj nity z gwintem, ale bez dokładnego
    opisu zastoswania. Po co komu taki mutant?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2022-03-30 11:10:54
    Temat: Re: Dziwne nity
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Przez przypadek znalazłem wczoraj nity z gwintem, ale bez dokładnego
    > opisu zastoswania. Po co komu taki mutant?

    W ogóle bez dokładnego opisu -- na podstawie powyższego nie wiadomo
    o co chodzi. Jak dla mnie, nit po nagwintowaniu jest po prostu śrubką,
    a nie żadnym mutantem. Są jeszcze nitonakrętki, bardzo pożyteczne
    zresztą, ale nie wiem, czy to o nie chodzi.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2022-03-30 13:53:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Przez przypadek znalazłem wczoraj nity z gwintem, ale bez dokładnego
    > opisu zastoswania. Po co komu taki mutant?
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr
    To fajna rzecz.
    Mocuje się w blasze po wywierceniu otworu.
    Są dostępne nitokołki, nitotrzpienie i nitonakrętki.
    https://norsteel.pl/kategoria/nasza-oferta/nitotrzpi
    enie/

    WM

  • 4. Data: 2022-03-30 14:29:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > Są dostępne nitokołki, nitotrzpienie i nitonakrętki.

    Ni to kołki, ni to trzpienie.

    Jarek

    --
    Ni pies to, ni wydra, coś na kształt świdra.

  • 5. Data: 2022-03-30 14:37:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Ni to kołki, ni to trzpienie.
    >
    > Jarek

    Tak to działa.
    https://youtu.be/s0kFDQRdrLw

    P.S.
    "Czymże jest nazwa? To, co zwiemy różą,
    Pod inną nazwą równie by pachniało."
    Szekspir

    WM

  • 6. Data: 2022-03-30 15:29:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > Tak to działa.
    > https://youtu.be/s0kFDQRdrLw

    Ni to działa, ni armaty.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2022-03-30 18:55:49
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > W ogóle bez dokładnego opisu -- na podstawie powyższego nie wiadomo
    > o co chodzi.

    Wyglądało jak miedziany gwóźdź z gwintem. Zainteresowało mnie, ale nic
    więcej nie wiem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2022-03-30 18:57:29
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    WM wrote:

    > To fajna rzecz.
    > Mocuje się w blasze po wywierceniu otworu.

    I co potem, rozklepuje tę gwintowaną część? To po co gwint?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2022-03-30 20:01:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > I co potem, rozklepuje tę gwintowaną część? To po co gwint?

    Używaliśmy rozmaitych kołków gwintowanych do mocowania części na
    obudowie wyginanej z blachy.
    Mocowane były tak płytki drukowane, czujniki i elementy mechaniczne.
    Kołki były wciskane na prasie tak:
    https://youtu.be/_SUAo9azUfY
    To bardzo nam uprościło montaż.

    WM

  • 10. Data: 2022-03-30 20:31:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Wyglądało jak miedziany gwóźdź z gwintem. Zainteresowało mnie, ale nic
    > więcej nie wiem.

    Skąd zatem podejrzenie, że to nit? Skoro z gwintem, znaczy się śrubka.

    --
    Jarek