  • Data: 2022-05-01 18:36:38
    Temat: Re: EdW - R.I.P?
    Od: Collie <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W niedzielę, 1.05.2022 o 12:01, Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Nie mam pojęcia po co to wszystko napisałeś. Odstaw Internet. Kłóć się
    > PWN-em jeśli uważasz, że probat inacze się tłumaczy.

    Nie tylko o tym nie masz pojęcia, a z internetem mów do lustra.
    Albowiem od dwóch tysięcy lat (nad Wisłą od tysiąca, po zejściu
    z drzewa) starorzymskie exceptio probat regulam tłumaczone jest na
    nasze jako wyjątek potwierdza regułę, a tylko Tobie się uwidziało, że
    > ktoś kiedyś źle przetłumaczył
    tę łacińską maksymę, bo tak wyczytałeś na jakiejś stronce w internetach.

    > Znam tę wypowiedź, też jest na tamtej stronie. Jak widzisz, nie wynika z
    > niej, że wyjątek potwierdza regułę. Bańko pisze o spostrzeganiu, dodatkowym
    > zrozumieniu. A w 99% przypadków ludzie nie używają tego przysłowia tak jak
    > napisał Bańko, lecz całkiem bezsensownie.

    Uważam, że wręcz przeciwnie: 99% wykształconych ludzi używa wspomnianej
    maksymy tak jak Pan Bóg, czyli profesor Bańko przykazał, a tylko 1%
    internetowych na Google wykształciuchów twierdzi tak jak Ty, iż "ktoś
    kiedyś źle przetłumaczył" to z łacińskiego na nasze.

    --
    Collie