    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Elektroliza
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 26 Jul 2022 16:38:19 +0200

    On Tue, 26 Jul 2022 05:23:06 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    łaczenia tlenu z wodorem, czego produktem jest znów woda i te akumulatory są
    oznaczone sealed,
    [...]
    bezobslugowych, od ponad 10 lat

    [...]
    > --Ale one IMO nie są "sealed".
    > Jak przechylisz, to kwas wycieknie, bo jakies otworki wentylacyjne są.
    >
    > Jak z otworkami wentylacyjnymi to nie sa sealed, ani nie wspieraja redox, czyli
    rekombinacji.

    > Podjedź do marketu i sprawdź, że stoją takie akumulatory na pólce, bez żadnych
    otworków

    Kiedys mi babka na kasie przechylila do skanowania i jej wycieklo na
    tasmociag :-)

    Ale masz racje, wypadaloby powtorzyc .. tylko jak - przechylic i
    zobaczyc czy cieknie, czy podłączyc pod prostownik i zobaczyc
    czy i gdzie gazuje?

    > Takie 2 kupiłem, marki Bosch i 0 lat jeździśz a kwasu nie ubywa bo
    > nic nie paruje, ani wodór nie wychodzi.

    Tamten tez pare lat przejezdzil, i nawet nie wiadomo czy kwasu nie
    ubywa, bo przeciez korkow nikt juz nie odkreca i nie sprawdza,
    szczegolnie, ze korkow nie ma/schowane pod naklejką.

    No ale jak pisalem - napiecie 13.8V, to chyba nie powinno ubywac?

    A przez parowanie ... woda z elektrolitu odparuje, czy wrecz odwrotnie
    - zacznie jej przybywac z powietrza?

    > Wodór wychodzi w akumulatorach żelowych i one wysychają
    > Ale w UPSach ich życie to maksymalnie 5 lat i do wymiany

    To moze trzeba AGM do UPS ?

    > A AGM sam sprawdź na zlomie, oderwij górny plastik, czy są gumopwe wentyle, jak są,
    to nie jest sealed
    > i tez bedzie wysychał

    > AGM ma skarpetę z maty szklanej nasączoną kwasem siarkowym, zamiast żelu.

    Ale to w srodku. trudno zobaczyc.

    Ale ma jeszcze zaworek regulujacy cisnienie ... czy nie w postaci
    gumowego kapturka?
    Taki kapturek jakies cisnienie wytrzyma, zanim pusci.

    J.

    P.S. Ojcu wybuchl akumulator w czasie ładowania. Taki "zwykly",
    starego typu, moze nawet z korkami.
    Tylko nie wiem - dziurki sie zatkaly i cisnienie wytworzylo,
    czy jakas iskra wybuch wodoru i tlenu spowodowala.
    Ale skad iskra w srodku ?