    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Elektroliza
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <Aj0HK.1266964$i8Z9.1204978@fx09.ams1>
    <wbjm36jgl2li$.1ekjxbejqztxw.dlg@40tude.net>
    <%cmHK.1267316$i8Z9.912046@fx09.ams1>
    Date: Mon, 8 Aug 2022 11:36:49 +0200

    On Sat, 06 Aug 2022 04:36:11 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > I tlen i wodór mają swoją w wodzie rozpuszczalność. Niekoniecznie się od
    > razu wydzielą w postaci gazowej przy tak krótkim impulsie.

    IMO - jak sie rozpuszczą w wodzie, to i tak uciekną z elektrody, i co
    dalej - przereagują sobie w wodzie, czy nasycą i zaczną bąbelkować?

    > MZ niekoniecznie. 10ms czego dotyczy?

    10ms to półokres 50Hz.

    >Ile z tego jest i z jakim napięciem?

    Pare woltow pewnie trzeba dac.

    Zachecasz do eksperymentow, tylko skad elektrody baterii od dawna nie
    uzywam :-)

    PourbaixWater.png

    > Nie wiem jak w tym konkretnym przypadku, ale przy wieloetapowej reacji,
    > co też ma tu miejsce, te prędkości mogą być bardzo różne. Poza tym część
    > tego bajzlu będzie zapewne kontrolowana dyfuzyjnie, a co się będzie
    > działo na poziomie przenoszenia ładunku pomiędzy elektrodami (to raczej
    > szybki proces) to już nie wiem, bo w końcu też zależy od dystrybucji
    > tych jonów, które dodajemy aby to to w ogóle przewodziło.

    > Dowolnej elektrody?

    odniesienia to chyba platynowa, ale moze i inne mogą byc.

    > Bdb pytanie.

    > A jeszcze te jony się muszą tam jakoś dostać.

    Jony w elektrolicie są, ale elektroliza je troche migruje.

    Z dawnych dyskusji to pamietam elektrolityczne otrzymywanie wolframu.
    Co najbardziej ciekawe - z roztworu wolframianu xxWO4

    Jakims cudem sie z tego metal na katodzie wydzielal.

    J.