-
Data: 2021-01-23 13:30:59
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-01-22 o 17:44, J.F. pisze:
> Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:600acbba$0$522$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
>
>> TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to
>> tego się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i
>> wolniej. To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to
>> dalekobieżnym, bo nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z
>> Berlina do Poznania koleją.
>> Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
>> liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
>> załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
>> przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?
>
> No i jak zmiescic wysokiego tira pod trakcja ..
>
>> No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
>> wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
>> km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku - razem
>> mamy 7 godzin.
>
> Nie bedzie tak, ze jednak troche dluzej, i w praktyce - dwa dni, bo
> obowiazkowe wypoczynki ?
>
Nie - odpoczynek 45 minut po 4 godzinach jazdy. Spokojnie razem z
odpoczynkiem 7 godzin.
>> Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A
>
> Przy czym osobowe pociagi jada 6-10h.
>
>> w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
>> pasażerskim doczepionym do pociągu.
>
> No chyba, ze w ramach obowiazkowego wypoczynku ...
>
Odpoczynek w trasie zalicza się do czasu pracy. Płatnego.
>> Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy
>> po szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i
>> interes zawieszono.
>
> Tylko, ze ... jakby taki kierowca jadacy gdzies z daleka Niemiec
> zaladowal sie na jednej granicy, zostal przewieziony na druga i tam
> pojechal do celu gdzies na Ukraine, to rachunek jakby inny.
>
Nie ma żadnego problemu, żeby ładować samochody w Niemczech na wagony i
wyładowywać na Ukrainie. Jakoś nikt tego nie robi. Tak przewozi się
kontenery.
> Pasuje, pod warunkiem, ze by go PKP przewiozlo w czasie obowiazkowej
> przerwy, a nawet z 15h ma do dyspozycji.
> I jakby jeszcze po drodze zalatwic sprawy celne sie dalo i priorytetowo
> na Ukraine wjecha - moze nawet na torach skoro szeroki tor ...
>
No to rób biznes :-) Pomysł już masz...
>
> Jeszcze inna sprawa ze Gdanska do Katowic to towar moze kontenerem
> przejechac.
> Ale to moze i dobrze by dzialalo, jak sie ma bocznice w firmie,
> bo jak mam kontener zaladowac na tira, aby dowiezc do pobliskiego
> terminalu, potem czekac z niecierpliwoscia na przyjazd wagonu, ktory
> zajmie nie wiadomo ile, potem odebrac pilny telefon "kontener dotarl,
> prosze przyjechac po odbior, tylko natychmiast, bo nam terminal blokuje"
> ... a niech sp*, jak juz wsadze na tira, to jak piszesz - wieczorem
> bedzie u celu bez komplikacji.
>
> Niech PKP sama w ciezarowki zainwestuje, odbierze od klienta dostarczy
> do klienta :-)
>
> Choc Gdansk sie z portem kojarzy, port wlasna bocznice ma, kontener ze
> statku prosto na wagon, a tych pare godzin zwloki przy transporcie
> morskim to juz bez znaczenia.
>
Nadal mówimy o TIRach czy kontenerach? W kontenerach raczej nie przewozi
się tego, co przewozi się doraźnie ciężarówkami. A jak popatrzeć na
drogi to kontenerów jest stosunkowo mało ma drogach. Większość to auta z
plandekami, chłodnie i zwykłe naczepy zabudowane.
Wynajęcie kontenera to kolejne koszty, w sumie to nie wiem jakie...
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.21 14:14 Shrek
- 23.01.21 15:29 T.
- 23.01.21 16:33 Shrek
- 23.01.21 17:58 Janusz
- 23.01.21 18:37 Myjk
- 24.01.21 11:26 T.
- 24.01.21 15:04 Janusz
- 24.01.21 16:00 nadir
- 24.01.21 16:09 Shrek
- 24.01.21 16:29 Jacek Maciejewski
- 24.01.21 16:44 Shrek
- 24.01.21 18:15 nadir
- 24.01.21 18:28 Shrek
- 24.01.21 20:06 nadir
- 24.01.21 20:09 Lisciasty
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=