  • Data: 2021-03-31 14:34:09
    Temat: Re: Elektronika dziś
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s41cg4$ijp$1$P...@n...chmurka.ne
    t...

    >A nie da się tak elektrowni zaprojektować, że po wyciągnięciu jakiejś
    >zawleczki coś tam spada do reaktora i produkcja ciepła spada w
    >okolice 0?

    Nie da. Tzn one tak sa projektowane, ale problem w tym, ze w normalnej
    pracy w rdzeniu powstaje multum izotopow o roznym czasie polrozpadu.
    Wylaczasz reaktor, reakcja lancuchowa ustaje, ale te rozne izotopy sie
    nadal rozpadaja i moc spada "w okolice zera" czyli np 6.5% mocy
    reaktora, a po godzinie do 1.5%

    https://en.wikipedia.org/wiki/Decay_heat#Power_react
    ors_in_shutdown

    A ze taki reaktor z Fukushimy ma 460 lub 760MW mocy elektrycznej,
    termicznej 2-3x wiecej, wiec nawet te 1% to jest powazna moc.

    I tego nie wylaczysz, natomiast mozna by zrobic jakis awaryjny uklad
    chlodzenia napedzany turbina parową bez elektryki.
    Czy jakikolwiek inny zdolny do odprowadzenia tych ~10-20MW mocy ...

    J.