  • Data: 2021-01-25 11:00:31
    Temat: Re: Elektryczne przygody
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ciekawy artykuł o problemie, który ma większość grupowych elektrofobów:

    https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/samochod-
    elektryczny-zima-gdy-mieszkasz-w-bloku-test-peugeot-
    e-2008/chrhvb7

    Cyt. clou artykułu:

    "Samochód elektryczny w bloku. Czy to ma sens?
    Wniosek? Ani zimowe warunki, ani mieszkanie w bloku bez garażu i dostępu
    do gniazdka, nie dyskwalifikują samochodu elektrycznego. Wówczas jednak
    samochód elektryczny wymaga... planowania i wolnego czasu.

    Warto przewidywać i zakładać, że w nagłej konieczności skorzystania z
    samochodu, pozostały poziom energii w akumulatorach może nie wystarczyć.
    A odpada wariant z krótkim postojem na stacji paliw, by uzupełnić bak w
    drodze. Jeśli komuś poza sezonem wystarczyłyby nawet 1-2 wizyty przy
    stacji szybkiego ładowania, by uzupełnić zapas energii na całotygodniową
    jazdę, tak zimą trzeba to robić częściej, choćby na krótko, przy każdej
    możliwej okazji."

    W 100% zgadzam się z tymi wnioskami - ja robię dokładnie tak jak pisali.
    I mimo że mam garaż i możliwość ładowania, to z reguły z niej nie korzystam.

    I nie mam problemu z korzystaniem z darmowego prądu do samochodu.

    Zwłaszcza w pandemii i homeoffice, z domu wyjść co jakiś trzeba, więc
    nie robi mi różnicy, czy pójdę na spacer rozpoczynając go w domu, czy
    przy ładowarce parę km dalej.