eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryczne przygody › Re: Elektryczne przygody
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryczne przygody
    Date: Fri, 29 Jan 2021 23:17:28 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rv21hp$jfb$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <600ab40e$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <600e8a4f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <rum244$e29$1$Cav@news.chmurka.net>
    <600e8f01$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <rum3b4$en3$1$Cav@news.chmurka.net>
    <600ead1e$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <rumann$jav$1$Cav@news.chmurka.net>
    <600edac6$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <rumt21$uv9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <600f059d$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <run96g$7s5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60101188$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <rupa1e$o08$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6010397e$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <rupen1$r4n$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60105153$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <ruqt17$s76$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60114381$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <rurq9g$fvi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6012a110$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <ruu8l7$15b$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6014006a$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <rv0vua$tbk$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60145e28$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 29 Jan 2021 22:17:30 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
    logging-data="19947";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.0
    In-Reply-To: <60145e28$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: Avast (VPS 210129-8, 29.01.2021), Outbound message
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690781
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 29-01-2021 o 20:12, J.F. pisze:

    >>>> Jakbym wiedział, że nie będzie stacji przez 50 km to bym tak zrobił.
    >>> po pierwsze - byla.
    >> Dalej już nie było.
    >
    > Na razie to bylo 30km, a wedl googla to nawet 20 km :-)

    Wg mojego googla 30, do tego spora część obwodnicy Piły.
    Będzie pod 50.

    >
    >>>> A po trzecie - mogles zatankowac 200km wczesniej,
    >> Jak się komuś prąd skończy, to możesz mu równie głupio tłumaczyć, ze
    >> to jego wina.
    >> Zamiast czepiać sie ev.
    >
    > Tylko wlasnie o ten niuans chodzi - w spalinowcu sie moge pytac "a czemu
    > nie zatankowales jak zostalo tylko 200km zasiegu", a Leafie 1 moglem ? :-)

    A dlaczego nie mam Leafa, tylko Zoe?

    >
    >>>>> i o tym mowimy - musisz planowac trase, a w spalinowcu nie musisz -
    >>>> Jak widać - nieprawda.
    >>
    >>> Jak sie ma przyslowiowego poznanskiego weza w kieszeni :-)
    >
    >> Nie - jak się głupio wierzy że stacje są wszędzie, co elektrofobi
    >> wciskają na każdym kroku.
    >
    > I dajesz przyklad pokazujacy, ze "sa wszedzie".

    Na tej samej zasadzie, ładowarki również.


    >
    > Jak na razie tych stacji paliwowych wiecej niz ladowarek, a zasieg
    > spalinowca znacznie wiekszy niz elektryka.

    No i co z tego?
    Skoro i tak trzeba zaplanować, to się planuje i problemu nie ma.

    >> Ale mówimy o jeździe bez planowania...
    >
    > A jak miales spaliniaka, to planowales tankowania ?

    Nie.
    I dlatego miewałem kłopoty.
    Częściej niż elektryku.

    >> Bzdura.
    >> Z Wrocławia na morze masz z 500 km, na upartego nawet Zoe dojedziesz z
    >> jednym ładowaniem.
    >
    > Ale na Hel

    Albo do Zagrzebia.....
    Pisałem o konkretnej trasie, Ty masz nią dalej o raptem 180 km.

    >>> I szybko sie laduja ?
    >
    >> Są już ev ładujące się szybciej.
    >
    > Taa, w 10 minut.

    Bez różnicy czy 10 czy 30.
    Szkoda mi kasy na taką dopłatę, wolę żeby ładował się np. 45 minut, za
    to kosztował kilkadziesiąt tys mniej.

    >> Braki w wyposażeniu - nie spełnia założeń.
    >
    > A co tam potrzebujesz ?

    Przecież masz to w specjalnym wątku:
    Wymogi:
    -automat (koniecznie z Auto Hold)
    -crossover/suv - klasa B suv lub C suv, względnie wysoki kompakt
    -klima
    -aktywny tempomat
    -system awaryjnego hamowania
    -system utrzymywania na pasie ruchu
    -nawigacja

    W przypadkach szczególnych (bardzo opłacalnych), z tych dwóch ostatnich
    opcji byłbym w stanie zrezygnować.

    >> Każdy kto nie zakutego łba, ogarnie.
    >
    > Nie nie - jak widac mozna na EV przejechac dlugi dystans bez "upartego".

    Dokładnie - większy niż planuję dziennie przejeżdżać.
    A szczególnie "na raz".

    >>> A jakbym tak w elektryku chcial miec 100km zapasu, to co ile bym
    >>> musial ladowac ? :-P
    >
    >> Co 700 km.
    >> Ale musiałbyś na wstępie wydać odpowiednią sumkę za takie fanaberie...
    >
    > I wracamy chyba do "nie robia".

    Robią, tylko nie dla gołodupców.
    Ale to zupełnie inna kwestia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: