    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <30p02i53weoe.8bmexgizltkf$.dlg@40tude.net>
    <5...@g...com>
    <jpn5xkgro8k6$.1powwmpnf72cc.dlg@40tude.net>
    <612904d5$0$4958$65785112@news.neostrada.pl>
    <smqomngm0n80.xvoo4ovmoht4$.dlg@40tude.net>
    <612a00c3$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <1sdyljyqabrm3$.1722koacw4skk.dlg@40tude.net>
    <612e220a$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 31 Aug 2021 16:04:44 +0200

    On Tue, 31 Aug 2021 14:35:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Te, które ja widziałem miały daty w 1942 roku. Generalnie, jak
    > likwidowano getto. Oni sadzili, ze tu wrócą kiedyś.

    Wcale nie takie dziwne, tylko zastanawia mnie, jak to wczesniej
    wygladalo. Niemcy chyba ich jakos wywlaszczyli - jesli nie formalnie,
    to przynajmniej wzieli nieruchomosci w zarzad i zbierali czynsze.

    > Ale mnie chodzi o te, których właściciele nagle znajdują się teraz.

    No to widzisz - Niemcy moze i zabrali, ale potem uciekli, a plac
    zostal. Bo kamienica to juz niekoniecznie.
    Wiec byla nieruchomosc, Bierut ja zabral, moze nowe budynki zbudowali
    na placu, a odszkodowania nie wyplacil.

    > RAdia posiadać nie wolno było.

    Zanim Niemcy przyszli, to mozna bylo.

    > Z gazetami, to też różnie. Były
    > podziemnie wydawane oczywiście, ale czy każdy miał do tego dostęp?

    Pisze o tych przedokupacyjnych.

    > Nie ma rasy Żydowskiej.

    Powiedz to hitlerowcom :-)

    W kazdym badz razie przechrzty tez poszly do gazu.

    > Weź pod uwagę, że gdyby nawet była, to po
    > iluśset lat wymieszało się to z innymi.

    No wlasnie slabo sie mieszalo, bo oni woleli w swoim gronie zyc.

    > Ty, czy ja możemy zostać Żydami.

    Nie mozemy. Chyba, ze odkryjemy matke czy babke Zydowke.
    Zydostwo dziedziczy sie po matce :-)

    > Czy zmieni się od tego nasz kod DNA?

    A, masz na mysli wyznanie ... no to ciekaw jestem, czy mozemy :-)

    J.