  • Data: 2018-11-02 16:56:33
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 2 Nov 2018 16:29:40 +0100, J.F.

    > Z opisu wynika, ze te CVT jest elektryczna,
    > wiec sprawnosc taka sobie.

    Jak elektryczna jak mechaniczna. Do tego ma lepszą wydajność współpracując
    z silnikami elektrycznymi które mogą regulować moc i nie musi tego robić
    "skrzynia".

    > A CVT nie ratuje nam sprawnosci silnika przy 120km/h ..

    Ratuje to, że silnik pracuje optymalnie, jak nie przekłada energii na
    drogę, to przekłada na baterie by później optymalnie je spożytkować.

    > Przy ktorym ssanie mozna zmniejszyc :-)

    Generalnie chodzi o to, że zawsze silnik albo zasila koła albo prądnicę
    dającą moc na elektryki albo akumulatory -- które potem zasilają elektryki
    (w tym jak potrzeba więcej mocy). Nigdy w zasadzie silnik na jałowo nie
    działa tak jak w zwykłym samochodzie.

    > Ale to nie chodzi o to, ze przy wyzszych obrotach silnik jest
    > sprawniejszy, tylko ze wtedy ma wieksza moc niz potrzeba.
    > Mozna podladowac baterie ... ale potem wypadaloby by ICE
    > wylaczyc i kontynuowac na bateriach.
    > Robi tak przy tych 120 w trasie ?

    W trybie automatycznym zjeżdża baterie do "zera", potem ICE napędza koła
    bezpośrednio i jednocześnie zaczyna ładować baterie. Ale nie wyłapałem
    jeszcze do jakiego poziomu je ładuje, bo mam go pół roku i jeszcze nie
    byłem w dłuższej trasie (ostatnio sama żona się wybrała na 400km wypad i
    stąd mam dane o spalaniu z takiego dystansu). :P Poza tym można tam
    manualnie wywołać ładowanie baterii, albo "oszczędzanie" (tzn. w momencie
    jak wdusisz przycisk SAVE to w miarę potrzeb załącza ICE i utrzymuje
    akumulatory na poziomie w którym był wduszony przycisk +/- 2km zasięgu).

    > Tym niemniej moja vectra kombi - niezbyt wysoka, szeroka,
    > a przy 120 bez boxa to by chyba 6l spalila ... ON :-)
    > W kazdym badz razie autostrada to raczej nie jest miejsce,
    > gdzie hybryda powinna mniej palic.

    To prawda. Dlatego przetestuję w styczniu i dam znać o wynikach. Ogólnie
    przy mojej jeździe mam średnie spalanie w porywach 4L/100km (z
    przeliczeniem prądu na paliwo po 5zł/L i wykorzystanej benzynie), co dla
    takiego klocowatego i jednak znacznie cięższego auta niż z konwencjonalnym
    silnikiem 2 litrym, to raczej dobry wynik. Gorzej jak zestawić z ceną
    zakupu, to już nie wychodzi tak różowo.

    Teraz wszedł nowy Outlander z silnikiem 2,2L z możliwością wymuszenia jazdy
    na EV (u mnie brak takiej możliwości -- musiałem sobie dokupić box na pedał
    gazu z vtech który niestety zamula auto). Niemniej nadal w środku jest
    siekerą ciosany, w porównaniu z takim Eclipse Cross to straszny żal.
    Aczkolwiek dorobił się w końcu nawiewów na tylne siedzenia (jea!) kosztem
    jednak jednego portu USB (u mnie są dwa na tylne siedzenia hah!).

    --
    Pozdor
    Myjk