  • 71. Data: 2023-03-12 18:02:50
    Temat: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.03.2023 o 16:05, Myjk pisze:
> [...]
    > choroba cywilizacyjna, prowadzi powszechnie do nerwic a nawet depresji),
    > potem pseudo normy, wprowadzane ich DEKADAMI, potem dziurawe jak durszlak
    > kontrole emisji na SKP (w tym zero reakcji na wycinanie DPF, zaślepianie
    > EGR itp.), aż po niedawną aferę dieselgate. Jakby to wszystko policzyć to
    > lekką ręką każdy do takiego spaliniaka dorzucił drugie albo trzecie tyle, w
    > lekach, zmarnowanym czasie na choroby, krótszym życiu, o niższym IQ nie
    > wspomnę. No ale jak to mówią, czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. W
    > sumie nie ogarniać takich rzeczy to nie grzech, ale jednak wstyd.

    A gdy te problemy zasadniczo rozwiązano (poza zmrużonymi przeglądamni)
    to postanowiono ostetecznie ich zakazać:P Brzmi rozsądnie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2023-03-12 18:59:32
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > Gdybyś miał wiedzę, choćby ze szkoły, to byś wiedział, że procesy
    > chemiczne zachodzące w nieużywanych ogniwach (obojętnie jakiego typu)
    > mają bardziej szkodliwe działanie niż używane cały czas (oczywiście z
    > zapewnieniem odpowiedniego ładowania i przede wszystkim temperatury).
    >
    > Zmiany zachodzące w takich ogniwach są nieodwracalne.

    Ale przez 10 lat akurat 5% pojemności utracą :-)

  • 73. Data: 2023-03-12 19:51:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.03.2023 o 18:59, io pisze:

    > Ale przez 10 lat akurat 5% pojemności utracą :-)

    Jesteś pewien? Oryginalny Litowy akumulator od Samsunga, nieładowany w 5
    lat ma 60%.

    Ok, samochodówka to inna konstrukcja. Problem w tym, że danych do
    sprawdzenia jeszcze nie ma. Jest natomiast funkcja, że producent
    (fabryka) nie sprzedaje akumulatorów, których data produkcji jest
    większa niż pół roku.

    Ja piszę o akumulatorze, który sobie ktoś położył na półkę i chce
    sprzedać po 10 latach. Logiczne zatem, że nie będzie on ładowany i
    dbany, bo można to uczynić ale któ w to uwierzy?...ale abstrachuję do
    podobnej funkcji z silnikiem spalinowym, który może sobie stać w kącie
    10 lat bez problemu.

    "Tempo starzenia

    Ogniwa litowo-jonowe w swojej aktualnej postaci są konstrukacjami
    niestabilnymi, o czym niedawno przekonało się Sony, zmuszone do
    wycofania z rynku i eksploatacji milionów akumulatorów, które groziły
    wybuchem lub przynajmniej samozapaleniem. Ale ich niestabilność
    przejawia się nie tylko w tak dramatyczny sposób, jak w przypadku ogniw
    Sony - jej podstawowym objawem jest starzenie się akumulatora.
    Naładowany, nieużywany, z czasem traci nie tylko zgromadzony w nim
    ładunek, ale także pojemność. Jak szybko? To zależy od dwóch czynników -
    od temperatury i od poziomu naładowania. Im bardziej naładowany
    akumulator, tym szybciej się starzeje!

    Nie koniec na tym - im wyższa jest temperatura przechowywania lub pracy,
    tym proces starzenia akumulatora jest szybszy. W temperaturze 40 stopni
    Celsjusza akumulator straci już od 15 do nawet 35 procent pojemności,
    zaś temperatura 60 stopni może spowodować spadek pojemności o nawet 40
    procent w ciągu zaledwie 3 miesięcy i około 95 procent w ciągu roku."

    Tutaj akurat o małych bateryjkach ale w samochodach nie ma kosmicznych
    konstrukcji.

    https://techtron.pl/i2,prawidlowa-eksploatacja.html

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 74. Data: 2023-03-13 06:31:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2023 o 12:51, LordBluzg(R)?? pisze:

    > procesy
    > chemiczne zachodzące w nieużywanych ogniwach

    Oczywiście.
    W używanych też, jakbyś nie wiedział.

    Ale nie o tym była mowa, więc nie ściemniaj.

    > Nie kombinuj. Niczego takiego wczesniej nie napisałeś,

    Napisałem.
    A że Ty jak zwykle rozumiesz sobie wszystko rozszerzająco i jak sobie
    chcesz, to już nie mój problem.
    Chcesz szczegółów, dopytaj o nie, nie chcesz - milcz.

  • 75. Data: 2023-03-13 06:35:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-03-2023 o 19:51, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Jesteś pewien?

    Tak.

    >Oryginalny Litowy akumulator od Samsunga, nieładowany w 5
    > lat ma 60%.

    A w jakim samochodzie go Tesla stosowała?

    HINT: właśnie wyszła Twoja pełna indolencja, przenoszenie cech znanego
    Ci, mocno ograniczonego świata, na świat o którym nie masz pojęcia.

    Stąd te bzdury.

    > Ok, samochodówka to inna konstrukcja. Problem w tym, że danych  do
    > sprawdzenia jeszcze nie ma.

    I dlatego należy sobie dopowiedzieć dowolną bzdurę?
    Ale to też nieprawda - dane są i nawet mocno eksploatowane, nawet stare,
    ale dobrze zrobione samochody, nie mają tego typu problemów.

    > Ja piszę o akumulatorze, który sobie ktoś położył na półkę i chce
    > sprzedać po 10 latach.

    Nie - Ty pisałeś że nie można znaleźć ani starej, ani nowej, sprawnej
    baterii, do 10 letniego samochodu.

    Co jest kłamstwem,

    A teraz to po prostu kit wciskasz, ze niby o czym innym mowa.
    Jak zwykle zresztą.

  • 76. Data: 2023-03-13 09:12:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 06:31, Cavallino pisze:

    > Oczywiście.
    > W używanych też, jakbyś nie wiedział.

    Ładnie robisz z siebie debila, cytując fragment zdania bez ISTOTNEJ
    treści :) Wyrywanie z kontekstu łatwo idzie udowodnić jak i całą twoją
    manipulację.

    Zacytuję istotne, cyt:

    "procesy chemiczne zachodzące w nieużywanych ogniwach...mają bardziej
    szkodliwe działanie niż używane cały czas"

    Pięknie wychodzi jak rozumiesz słowo pisane.

    Możesz odejść manipulancie :]

    CBDU.

    > Chcesz szczegółów, dopytaj o nie, nie chcesz - milcz.

    Sranie w banie. Już ci kiedyś pisałem, że twoja manipulacja polaga
    glównie na tym, że masz jakieś projekcje do których się później odnosisz.

    Nic nowego, wszyscy na newsach to wiedzą, ze tak robisz od lat :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 77. Data: 2023-03-13 09:16:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.03.2023 o 06:35, Cavallino pisze:
    [...]
    > Ale to też nieprawda - dane są i nawet mocno eksploatowane, nawet stare,
    > ale dobrze zrobione samochody, nie mają tego typu problemów.

    Co ty znów bredzisz? Mowa jest o baterii, która NOWA, nieużywana została
    odłożona na 10 lat a nie eksploatowna vs silnik spalinowy w tej samej opcji!

    Matko, jaki kretyn!

    > Nie - Ty pisałeś że nie można znaleźć ani starej, ani nowej, sprawnej
    > baterii, do 10 letniego samochodu.

    Przeczytaj jeszcze raz co porównywałem. Wiele razy przeczytaj, może
    zrozumiesz.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 78. Data: 2023-03-13 12:10:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 09:12, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Ładnie robisz z siebie debila,

    Z Ciebie.
    Bo głosisz prawdy objawiano, tyle że jak ktoś się interesuje
    elektrykami, to je dawno zna, więc nie musi się o nich dowiadywać od
    Ciebie akurat. ;-)

    >cytując fragment zdania bez ISTOTNEJ
    > treści

    Treść musi być istotna dla odpowiadającego.
    Co o tym sądzi jej autor, to jest wyłącznie jego problem.

    Cytuje sie to na, co się odpowiada, nie ma obowiązku ani cytowania, ani
    odpowiadania na grafomanię autora.

    > Pięknie wychodzi jak rozumiesz słowo pisane.

    Oczywiście że rozumiem i nie podważam, więc co i po co miałbym pisać?
    Pisze o tym co jest istotne, z mojego punktu widzenia.

    Jak napiszesz, że czarne jest czarne, to też muszę diś odnieść i zacytować?

    Jak lubisz czytać wiele razy co sam napisałeś, to sam siebie cytuj.....

    > Sranie w banie.

    Tak też mozesz - Twój wybór.

  • 79. Data: 2023-03-13 12:15:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 09:16, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 13.03.2023 o 06:35, Cavallino pisze:
    > [...]
    >
    > Co ty znów bredzisz? Mowa jest o baterii, która NOWA,

    Nie, a przynajmniej nie z mojej strony.
    Ty sam sobie ze sobą możesz gadać o czym chcesz.

    > Przeczytaj jeszcze raz co porównywałem.

    Sam nie umiesz?
    To proszę bardzo:

    "Do elektryka kupisz TYLKO nową baterię bo nie istnieją stare/NOWE
    baterie mające tą samą sprawność co NOWE"

    Do tego się odnosiłem - merytorycznie to jest nieprawda, o ile ktoś nie
    szuka dziury w całym i nie chce się kłócić o kilka nieistotnych %, które
    i tak mogą zniknąć w buforze (po to jest).

    I nie zamierzam udowadniać, nic na inny temat, w tym czym bateria leżąca
    na magazynie coś traci czy nie.

    Nie ma to znaczenia, bo baterie można kupić również używane i naprawić
    to co w nich niedomaga, więc cała powyższa teza jest bzdurą.

  • 80. Data: 2023-03-13 14:28:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 06:35:48 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > HINT: właśnie wyszła Twoja pełna indolencja, przenoszenie cech znanego
    > Ci, mocno ograniczonego świata, na świat o którym nie masz pojęcia.

    Akurat pierwsze modele Tesli byly na gotowych aku typu/rozmiaru
    18650, powszechie uzywanych np w laptopach.

    Ale czy samsunga ... producentow jest wielu, jedni lepsi, inni gorsi.
    Tesla bodajze z Panasoniciem wspolpracowała.

    J.