  • 11. Data: 2009-02-14 14:32:00
    Temat: Re: Era - klopoty z zasiegiem. Jak reklamowac?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009 13:37:02 +0100, Mateusz Papiernik wrote:
    >Chcialbym zlozyc do Ery
    >reklamacje - ale co wlasciwie reklamowac? Zglaszac problemy z zasiegiem,
    >czy moze reklamowac konkretne polaczenia informujac o
    >niesatysfakcjonujacej jakosci polaczenia i przerywaniu?

    Powiem tak - jesli zglosisz problemy z zasiegiem, to cie oleja, a moze
    i nie.
    Jesli zglosisz w trybie reklamacji - ciekawe to pojdzie choc do dzialu
    sieciowego, czy skonczy w reklamacjach.
    Ale masz prawo domagac sie obnizki ceny, i moze to po paru miesiacach
    kogos zainteresuje :-)

    >W jaki sposob najlepiej ugryzc ten temat, zeby nie poslali mnie na drzewo?

    Najlpiej to chyba na oba, a w miedzyczasie przetestowac inne sieci.
    I moze inne telefony.

    J.

  • 12. Data: 2009-02-14 17:27:39
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    mialem podobnie - dodatkowo czesto nie mozna nawiazac polaczenia
    + rozlaczalo + ciagle rwanie rozmowy... po prostu az sie rozmawiac nie
    chcialo.
    skladalem reklamacje i za kazdym razem odpowiadali ze jest ok
    i zwalali na moj telefon...
    koniec koncow jakis pan z technicznego powiedzial ze jak mi przerywa
    to mam sobie kupi antene do telefonu i wystawic za okno...
    no i miarka sie przebrala - tymbardziej ze zaczelo byc coraz gorzej...
    mieszkam na 10 pietrze i z tego co zaobserowalem lapalo mi jakies
    odlegle nadajniki stad moze problemy, ale np. w pracy tez nie bylem
    zadowolony z jakosci rozmow....

    i tak to stalem sie abonenetm plusa i nie narzekam

  • 13. Data: 2009-02-14 18:54:05
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Michal pisze:
    > mialem podobnie - dodatkowo czesto nie mozna nawiazac polaczenia
    > + rozlaczalo + ciagle rwanie rozmowy... po prostu az sie rozmawiac nie
    > chcialo.

    Masakra.

    > skladalem reklamacje i za kazdym razem odpowiadali ze jest ok
    > i zwalali na moj telefon...

    To niedobrze.

    > i tak to stalem sie abonenetm plusa i nie narzekam

    Przenosiles moze numer? Troche mnie ta procedura przeraza po
    doswiadczeniach znajomych, a niestety bardzo mi na numerze zalezy. Gdyby
    nie on, prawdopodobnie juz dawno bylbym abonentem Orange - biorac pod
    uwage, ze to jedyny operator, ktory ma sensowny zasieg na wsi, gdzie
    spedzam spora czesc weekendow i urlopu.

    Dzieki za informacje,

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 14. Data: 2009-02-14 18:55:04
    Od: "Henryk " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mateusz Papiernik <m...@m...net> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Od kilku lat posiadam abonament w sieci Era. Od kilku miesiecy mam
    > narastajace problemy z zasiegiem w domu. Najpierw pojawilo sie delikatne
    > plywanie, a rozmowcy informowali mnie, ze "przerywa". Potem przerywanie
    > stalo sie nagminne - zaczalem chodzic z telefonem po domu szukajac
    > miejsc, gdzie jest lepiej. Ostatnio jestem zmuszony wychodzic na balkon.

    Ja mieszkam na wsi na obrzeżu Ostrowi Mazowieckiej i mam podobny problem z
    Erą. Mój tel SE T630 często wyświetla "tylko alarmowe".Nie można rozmawiać,
    ani SMSować. Muszę chodzić po mieszkaniu i szukać zasięgu. Obok leży Nokia
    1600 w TakTaku i zawsze ma zasięg. Już dosyć dawno gdzieś wyczytalem, że T630
    ma problem z zasięgiem. Być może, że inne SE też mają też te problemy.
    Rozmawialem na ten temat w jednym z puktów sprzedaży komórek, czy komisie.
    Potwierdzono,że SE mają problemy z zasięgiem. Podobno najlepsze pod tym
    względem są Nokie i Samsungi. Może ktoś kto posiada Samsunga podzieli się
    swoim doświadczeniem.
    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2009-02-14 19:54:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009 18:55:04 +0000 (UTC), Henryk wrote:
> [...]
    >Rozmawialem na ten temat w jednym z puktów sprzedaży komórek, czy komisie.
    >Potwierdzono,że SE mają problemy z zasięgiem.

    Mowiac szczerze to troche potwierdzam - odkad zaczalem uzywac SE
    [K510, K550] to w mieszkaniu zaczely sie klopoty ze cos przerywa. Albo
    przychodzi SMS "miales telefon" .. no kurde, lezal obok i nie
    zadwonil. A do BTS najblizszego nie ma nawet kilometra, w poblizu
    wiele innych.

    Ale to tez w Erze .. moze Era winna ?

    A z drugiej strony gdzies w plenerze na granicy zasiegu sobie radza.

    A jakos nie bardzo mam ochote zmieniac telefon na inny i testowac.

    J.

  • 16. Data: 2009-02-14 20:40:34
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

> [...]
    > przychodzi SMS "miales telefon" .. no kurde, lezal obok i nie
    > zadwonil. A do BTS najblizszego nie ma nawet kilometra, w poblizu

    ja mialem takie same problemy a dwoch telefonach - swoim i zony
    i w aparatch:
    motka t720i, sony eryk w300i, nokia 6230i, nokia 6300, nokia E51
    i wszystkie telefony byly nowe (era oczywiscie w czasie reklamacji
    probowala zwalic ze moze karta sim uszkodzona albo ze mam juz stary tel)

  • 17. Data: 2009-02-14 20:54:02
    Od: "Michal" <b...@o...pl>

    > Masakra.

    obecnie pzenosze ostatni numer do plusa i chwilowo nosze 2 telefony ze
    soba...
    chce zadzownic do zony do ery - 3 podejscia - blad polaczenia
    z plusa bez problemu...

    > Przenosiles moze numer?
    tak. to jest dosyc proste w przypadku plusa...
    konczy sie umowa, idziesz do plusa jakis miesiac przed
    jej koncem bo trzeba zgrac okresy rozliczeniowe.
    zawierasz tam umowe, biezesz nowy abo + tel
    z numerem tymczasowym i podpisujesz jakies kwity.
    reszte (wypowiedzenie / przeniesienie) zalatwia plus.
    w momencie zakonczenia umowy w erze i koncu
    okresu rozliczeniowego numer tymczasowy sie dezektywuje
    i pod nim jest dotychczasowy numer z ery...

    era nalicza 50 zl za przeniesienie a plus daje za to minut za 100...

    i tyle

    nie wiem jak u reszty opow to wyglada, wiem ze play nie daje numeru
    tymczasowego.

  • 18. Data: 2009-02-14 21:27:38
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Mateusz Papiernik pisze:
> [...]
    > stalo sie nagminne - zaczalem chodzic z telefonem po domu szukajac
    > miejsc, gdzie jest lepiej. Ostatnio jestem zmuszony wychodzic na balkon.

    To nie klopoty z BTS tylko z telefonem.
    Mialem K700i i pod koniec zycia sluchawki - a raczej baterii byly
    identyczne objawy.
    Sprawdz czy masz te same problemy z utrzymaniem polaczenia majac
    sluchawke podlaczona do ladowania.

    szwagier

  • 19. Data: 2009-02-14 21:38:51
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    J.F. pisze:
> [...]
    > przychodzi SMS "miales telefon" .. no kurde, lezal obok i nie
    > zadwonil. A do BTS najblizszego nie ma nawet kilometra, w poblizu

    Zrodzila mi sie w glowie teoria spiskowa... moze Era po prostu
    przeladowala sobie szkielet obslugujac coraz to nowych operatorow MVNO i
    po prostu nie sa w stanie zapewnic nalezytego poziomu obslugi?

    > A z drugiej strony gdzies w plenerze na granicy zasiegu sobie radza.

    No wlasnie u mnie to samo. W domu problem, a w wielu innych miejscach
    gdzie obiektywnie zasieg jest gorszy - jest stabilny i mozna gadac.

    > A jakos nie bardzo mam ochote zmieniac telefon na inny i testowac.

    Ja chyba potestuje... nic mnie to nie kosztuje. Przez troche pomecze sie
    ze starym szajsungiem c100 i zobacze. Ale o tyle sie nie spodziewam, ze
    tego K700i mam od 5 lat, a problemy zaczely sie naprawde niedawno.

  • 20. Data: 2009-02-14 23:47:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009 22:38:51 +0100, Mateusz Papiernik wrote:

    >Zrodzila mi sie w glowie teoria spiskowa... moze Era po prostu
    >przeladowala sobie szkielet obslugujac coraz to nowych operatorow MVNO i
    >po prostu nie sa w stanie zapewnic nalezytego poziomu obslugi?

    Raczej bym sie spytal czy jakis Blueconnect, a moze Era domowa im
    sieci nie zapycha.

    MVNO to chyba nie..

    J.