    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: FPGA, VHDL detekcja zbocza i problemy
    Date: Sat, 23 May 2009 10:09:14 +0100

    k...@g...com wrote:
    > Wygląda na to, że zsynchronizowanie zewnętrznego sygnału poprzez
    > przerzutnik D załatwiło sprawę:
    >
    > signal dior_n:std_logic;
    >
    > HDD_DIOR_N<=dior_n;
    >
    > process(CLK)
    > begin
    > if clk'event and clk='1' then
    > dior_n<=HOST_DIOR_N;
    > end if;
    > end process;
    >
    > i teraz w kolejnym procesie licząc zbocza dior_n (tak jak w
    > poprzednich postach), mam właściwą
    > ilość.... Gdybym natomiast liczył bezpośrednio HOST_DIOR_N w procesie
> [...]

    Sygnal z pina idzie do wiecej niz jednej bramki/przerzutnika. Jesli
    wezmiesz pod uwage opoznienia propagacji (a moga byc mocno rozne dla
    dwoch roznych sciezek sygnalu), to czesto wychodzi ze jeden blok widzi
    zbocze Twojego sygnalu przed, a inny po zdarzeniu CLK. I cala logika
    glupieje, bo to jest stan 'zakazany'. Przez 'zakazany' tutaj rozumiem
    to, ze VHDL moze zachowac sie dowolnie - tego nic ani nikt nie sprawdza,
    na to nie ma optymizacji, nic absolutnie (nawet nie musi sie poprawnie
    zachowac w nastepnym okresie zegara). Wstaw se SignalTap i popatrz na
    wariant bez i z przerzutnikiem (moze byc problem - to nie zawsze idzie
    zobaczyc; a jak Signaltap zmodyfikuje uklad to moze nawet zaczac dzialac).

    Jest to klasyczny przyklad przechodzenia miedzy dwoma domenami zegarowymi.

    --
    Jerry1111