eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFreeRTOS + lwIP + HTTPD - zawieszenie po wejściu na stronę › Re: FreeRTOS + lwIP + HTTPD - zawieszenie po wejściu na stronę
  • Data: 2023-01-24 21:20:27
    Temat: Re: FreeRTOS + lwIP + HTTPD - zawieszenie po wejściu na stronę
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24.01.2023 20:34, Mirek wrote:

    > Czyli httpd nic nie zwraca - najwyraźniej ma problem z wysłaniem
    > czegokolwiek.
    > Podejrzewałem jeszcze jakiś krzak w danych strony - jakiś niedozwolony
    > znak czy po prostu niemożliwość odczytania tych danych... ale wtedy 404
    > powinien zwracać bez problemu... no chyba że on sprawdza czy ma coś
    > takiego do wysłania, próbuje odczytać i dup.

    Hmm... Ta hipoteza ma sens w kontekście tego jak działa serwer HTTPD z
    lwIP. Stronę WWW konwertuje się do tablic C za pomocą odpowiedniego
    narzędzia (windowsowy plik exe, jednak działa pod Linuksem z Wine),
    podobnie jak miało to miejsce z HTTP2 z MLA na PIC32.
    Treść wyświetlana w przypadku błedu 404 powinna być dostarczona w formie
    pliku "404.htm", umieszczonego w głównym katalogu konwertowanej strony.
    Dzięki temu mamy możliwość przygotowania komunikatu o błędzie w formie
    konsystentnej wizualnie z całą resztą. Nie wiem jak z innymi kodami
    błędów - nie sprawdzałem.

    Czyli w przypadku prośby o nieistniejący plik, serwer również będzie
    chciał pobrać stronę z tego miniaturowego fs-a we flashu.

    Mamy więc dwie prawdopodobne możliwości:
    - Serwer wiesza się na próbie dostania pobrania pliku
    - Serwer wiesza się na próbie wysłania danych

    To drugie wydaje się trochę bardziej prawdopodobne biorąc pod uwagę
    fakt, że awaria wykrzacza całą komunikacje sieciową, ale nie powoduje
    zawieszenia schedulera RTOS-a.

    > No właśnie, w a w przypadku innych śmieci ta zdrowa wyrzuca bad request
    > 400 czy też tylko się rozłącza?

    Zdrowa płytka po prostu się rozłącza, nie odsyłając niczego.
    Telnet zostawia tylko informację "Connection closed by foreign host."