  • 21. Data: 2015-12-05 08:14:45
    Temat: Re: GPS w samochodzie
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Bo powinno się używać nawigacji (najlepiej dobrej), a nie GPS.

    Wytłumacz różnicę.

  • 22. Data: 2015-12-05 08:17:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 23:37, PiteR pisze:
    > Na jednym mieć ogarnięty większy obszar mapy a na drugim nawigacja
    > wyświetla zakręty, ograniczenia, pasy, fotoradary... znaczy w tle
    > yanosik ;-)

    Szacun dla polonisty. Ja tylko ścisły i to w ciągłym biegu :-)

  • 23. Data: 2015-12-05 10:27:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 5 Dec 2015 08:14:45 +0100, Uncle Pete <4...@g...com>
    wrote:
    > Wytłumacz różnicę.

    Zdefinujcie wpierw oba pojęcia, domyślam się, że jazda "na GPS" to
    jazda na azymut, jak w kompasem w harcerstwie?

    --
    Marek

  • 24. Data: 2015-12-05 12:58:00
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Szwagier jakiś czas temu jechał do szpital JPII w Krakowie.
    zabłądził GPS źle zaprowadził

    Znajomy ostatnio pojechał do szpitala onkologicznego w Gliwicach.
    zabładził GPS źle zaprowadził

    Ja w tym samym szpitalu byłem wczoraj.
    Sidałem wcześniej na gogle maps.
    Wydrukowałem.
    Dojechałem a nigdy tam nie byłem.

    Czasami słyszę że ktoś zabładził bo GPS.

    Dlaczego?

    Nie umiał ustawić adresu docelowego i wprowadził byle co, bo myślał, że
    nawigacja sama się domyśli. Sam kiedyś przez roztargnienie wprowadziłem nie
    ten punkt docelowy i źle dojechałem, ale nie winię za to nawigacji.

    Miał źle skonfigurowaną nawigację, np. dla pieszego i prowadziła go
    ścieżkami i chodnikami.

    Wprowadził złą nazwę ulicy - podobną do tej którą chciał. Np. w Warszawie
    jest ulica Wilanowska i Aleja Wilanowska - kilka kilometrów od siebie. Jest
    Aleja Jana Pawła II w centrum i ulica Jana Pawła II w Starej Miłosnej
    (obecnie część Warszawy). Ostatnio pomagałem człowiekowi, który popełnił
    właśnie ten błąd.
    Jest Wspólna w centrum i Wspólna w Wesołej (obecnie część Warszawy).
    Albo jest cały zestaw ulic z tym samym nazwiskiem, ale innym imieniem.

    Błąd programistyczny w mapie albo w sofcie. Raz na taki trafiłem, ale
    wystarczyło obejrzeć mapę i po harcersku pojechać na azymut.

    W 90% kłopoty z nawigacją leżą po stronie użytkownika, który albo nie
    przeczyta instrukcji albo nie potrafi logicznie myśleć i korzystać z mapy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 25. Data: 2015-12-05 17:52:50
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2015-12-05 10:27, Marek wrote:

    > Zdefinujcie wpierw oba pojęcia, domyślam się, że jazda "na GPS" to jazda
    > na azymut, jak w kompasem w harcerstwie?

    No właśnie, chodziło mi o dwie definicje ;)

  • 26. Data: 2015-12-05 20:28:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-04 14:13, Bolko wrote:
    > Znajomy ostatnio pojechał do szpitala onkologicznego w Gliwicach.
    > zabładził GPS źle zaprowadził

    Akurat dzisiaj tam bylem z navi BeOnRoad (a obecnie to Sygic).

    1) niektóre drogi mają przerwę kilka metrów w środku i navi nie prowadzi
    nimi. Okolice A4/A1.
    2) niektore drogi nie mają widocznej przerwy ale mają np. wyłaczone pasy
    w jednym kierunku (w Gliwicach nie pamiętam gdzie, ale odcinek 1-ki koło
    Pszczyny ma tak i prowadzi lasem)
    3) Uparcie nie wybiera DTŚ tylko A4 w celu przemieszczenia się z Gliwic
    do Katowic i odwrotnie bez względu na ustawienie opcji autostrady.
    4) "skręć na 3-cim zjeździe" ale nigdy nie wiadomo czy liczyć drogi
    gruntowe, wjazdy do śmietników itd.

    Jak BeOnRoad miał mapy OSM to sam poprawiłem tu i tam. Teraz nie ma jak.

    Soft jest ułomny, ale jeszcze bardziej ułomne są same mapy. Przyznaje że
    Automapa miala je znacznie lepszej jakości. Tak czy inaczej wszędzie od
    groma bugow. Trzeba się pilnować i zamiast słuchać polecen patrzeć w
    mapę na ekranie i drogę jednoczesnie.

  • 27. Data: 2015-12-05 21:25:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Dec 2015 21:56:40 +0100, z napisał(a):

    > Dlatego trzeba mieć dwa ekrany. Jeden z google maps a drugi z nawigacją.

    Fabryczna nawigacja Opla ma ekran podzielony dwie polowy, w jednej
    maly zoom, w drugiej duzy.

    > Na jednym masz ogarnięty większy obszar mapy a na drugim nawigacja
    > wyświetla zakręty, ograniczenia, pasy, fotoradary... znaczy w tle
    > yanosik ;-)

    Na niektorych Androidach jest split screen i mozna dwie nawigacje
    naraz odpalic. A raczej potencjalnie mozna, bo na razie tylko niektore
    programy tak potrafia.
    Mozna google i Osmanda.

    J.

  • 28. Data: 2015-12-06 14:31:33
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 04.12.2015 o 23:38, Adam pisze:
    > AM ma adresy rzeczywiste.
    >
    > Natomiast sporo innych map ma adresy wyliczane

    Adresy punktowe to już nie rarytas. Dane ogólnokrajowe są uwolnione
    ponad rok temu, i AM to zaciągnęła. Inna sprawa to to, ile luk i błędów
    zawierają, a jest tego w ciul. Nie wiem, czy AM to nadgania na własną
    rękę. Inne mapy zbierają dane rzeczywiste, więc są może do tyłu z
    tempem, ale do przodu z dokładnością.

    --
    Alf/red/

  • 29. Data: 2015-12-06 14:40:00
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 05.12.2015 o 12:58, yabba pisze:
    > Jest Wspólna w centrum i Wspólna w Wesołej (obecnie część Warszawy).

    Takich jest jakieś 242, na wszystkich w Wesołej 324.

    > Albo jest cały zestaw ulic z tym samym nazwiskiem, ale innym imieniem.

    Oj, to są sporadyczne jednak przypadki. Ale za to w wielu miastach ;)

    --
    Alf/red/

  • 30. Data: 2015-12-06 19:35:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-06 o 14:31, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > zawierają, a jest tego w ciul. Nie wiem, czy AM to nadgania na własną
    > rękę. Inne mapy zbierają dane rzeczywiste, więc są może do tyłu z

    Automapa na adresy punktowe już chyba od wersji 4.x, czyli tak z 10 lat
    co najmniej.

    Jeśli coś się nie zgadza - wystarczy wysłać i przy następnej poprawce
    jest publikowane. Niektóre zmiany zresztą są nie w poprawkach, tylko
    przez mechanizm live - czyli nawet już kilka godzin później.

    Na AM jeżdżę od wczesnych wersji 3.x. Od czasu wprowadzenia adresów
    punktowych jakoś nie pamiętam wielu problemów ani osobiście, ani
    zgłaszanych na PdaClub. Były przypadki jednostkowe, poprawiane na bieżąco.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam