  • 11. Data: 2021-10-12 11:55:20
    Temat: Re: Gdzie kupić i zgrzać ogniwa?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Oct 2021 20:09:45 +0200, Irokez wrote:
> [...]
    el=pawelacokana%C5%82narz%C4%99dziowy

    > zrobił bym dawno, ale mikrofala się nie trafiła z trafem.
    > Stary WHirpool rodziców ma 23 lata i zepsuć się nie chce, wygląda też
    > lepiej niż niejedna nowa.

    Pszoka odwiedzic ?

    J.

  • 12. Data: 2021-10-12 16:16:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-10-12 o 11:55, J.F pisze:
    el=pawelacokana%C5%82narz%C4%99dziowy

    > Pszoka odwiedzic ?

    Już mi dobry znajomy załatwił :)

    To teraz jakaś elektronika
    Widzę już na LCD są kontrolery za $15
    dual pulse cokolwiek to daje

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2021-10-12 18:09:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.10.2021 o 20:17, Irokez pisze:

    > Działa lub nie. Już tak próbowałem z różnym skutkiem.
    > Tu ma być pewnie.
    działa zawsze. nie ma opcji żeby nie działało. jak nie umiesz zlutować
    tego w mniej niż sekundę, wsadź ogniwo do miski z wodą i lutuj.

    albo szukaj zgrzewarki. jak wolisz.

    ToMasz

  • 14. Data: 2021-10-12 18:22:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 11 października 2021 o 13:09:46 UTC-5 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Jak prąd nieduży i jeden komplet to polutuj przewodem na cynę.
    > Próbowałem i działa.

    Dziala ale latwo ogniwa przegrzac. Przy zwyklych to nie zalecane przy liion to szansa
    na dziure w stole...

    Nie polecam.
    To juz lepiej w skrzynke ze sklejki i wkrety do drewna usztukowac niz tak lutowac.
    Ani jednej opcji z tych dwu nie polecam.

  • 15. Data: 2021-10-12 18:24:27
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 12 października 2021 o 11:09:33 UTC-5 ToMasz napisał(a):

    > działa zawsze. nie ma opcji żeby nie działało. jak nie umiesz zlutować
    > tego w mniej niż sekundę, wsadź ogniwo do miski z wodą i lutuj.

    Oooo, czyli dziala zawsze. ALE!
    Czyli nie zawsze.

    Czyli trzeba miec konkretna kolbe, umiec lutowac, zadbac aby nie przegrzac ogniwa.

    > albo szukaj zgrzewarki. jak wolisz.

    Tak, to juz lepiej. Lutowanie liion jak sie na tym czlowiek nie zna to proszenie sie
    o problemy...

  • 16. Data: 2021-10-12 18:32:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-10-12 o 18:09, ToMasz pisze:

    > działa zawsze. nie ma opcji żeby nie działało. jak nie umiesz zlutować
    > tego w mniej niż sekundę, wsadź ogniwo do miski z wodą i lutuj.

    W mniej niż sekundę przylutować przewód miedziany lutownicą Weller W61
    do kubka elektrody ujemnej baterii..
    ok, to nie umiem lutować.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2021-10-12 19:53:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2021 18:32:05 +0200, Irokez napisał(a):

    > W mniej niż sekundę przylutować przewód miedziany lutownicą Weller W61
    > do kubka elektrody ujemnej baterii..
    > ok, to nie umiem lutować.

    Zgadza się, nie umiesz. Trzeba użyć czegoś takiego czego się używało
    50-30 lat temu, 100 W lutownicy z dużym miedzianym grotem, dobrze
    zapiłowanym, oczyszczonym i pocynowanym. Nawet bym nie umiał tego
    wygoglać bo już w handlu nie bywa. Oczywiście, dobrego topnika,
    oskrobania lutowanej powierzchni i oczywiście unieruchomienia lutowanych
    elementów bo trzymanie ich jednym palcem podczas gdy pozostałe trzymają
    lut i lutownicę nie zdaje egzaminu i znakomicie wydłuża czas operacji,
    wzbogacając ją o niecenzuralne słownictwo i jak dobrze pójdzie,
    eksplozję ogniwa :P
    Aczkolwiek ja używam lutownicy transformatorowej i nic nie wybucha.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2021-10-12 20:06:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > eksplozję ogniwa :P
    > Aczkolwiek ja używam lutownicy transformatorowej i nic nie wybucha.

    Mi też nic nie wybucha i często lutuję.
    Ale naprawdę zdarzają się kubki wredne. Reanimowałem baterię NiMn
    wkrętarki AEG i dostałem takie, co za diabła nie idzie połączyć aby po
    jakimś czasie nie puściło któreś ogniwo pomimo lutowania nawet linki.
    W końcu zaliczyły kontener na baterie, kupiłem nowe LiIon.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2021-10-12 20:23:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Oct 2021 19:53:04 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > 50-30 lat temu, 100 W lutownicy z dużym miedzianym grotem, dobrze
    > zapiłowanym, oczyszczonym i pocynowanym. Nawet bym nie umiał tego

    https://allegro.pl/oferta/lutownica-oporowa-kolbowa-
    300w-150w-polska-kolba-6514163327

    ale ale ...

    https://www.gotronik.pl/zapasowa-kolba-wsp80-do-stac
    ji-weller-80w-p-4232.html

    80W

    > Oczywiście, dobrego topnika,

    tylko jakiego konkretnie

    > oskrobania lutowanej powierzchni

    moje doswiadczenie z niklowanymi mowi, ze dwa razy.
    Ale to na kalafonii.

    No coz, moze i to 100W robi swoje, ale zeby cos dobrze przylutowac,
    to powierzchnia musi miec te 200-250 st C.

    A to cienka blaszka jest, a z drugiej strony elektrolit ...
    organiczny.

    > Aczkolwiek ja używam lutownicy transformatorowej i nic nie wybucha.

    A ona chyba troche dluzej grzeje.

    Jest tez szansa, ze lutujesz do blaszanego kapturka, odsunietego od
    wlasciwego kubka

    https://youtu.be/WCfR4_2stgA?t=393

    popatrz na te male zdjecia.

    J.

  • 20. Data: 2021-10-12 20:38:37
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-10-12 o 11:48, J.F pisze:

    > A poszukaj "regeneracja baterii".

    Za niewielkie pieniądze ~50zl można nabyć "sterownik" do zgrzewania
    potrzebne tylko wydajne źródło prądu, jakiś aku kwasiak albo pakiet LiPo
    https://tiny.pl/99ggc

    A co do lutowania, na tubie jest film piromana amatora
    co sprawdzał teorie że niby lutowane mają póżniej uszkodzone bezpieczniki...
    Przeciążał wiec pakiety zgrzewane i lutowane doprowadzając do
    "eksplozji" - i obalając mit że lutowanie uszkadza bezpiecznik.