  • 21. Data: 2021-10-12 20:47:33
    Temat: Re: Gdzie kupić i zgrzać ogniwa?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldek napisał:

    > Za niewielkie pieniądze ~50zl można nabyć "sterownik" do zgrzewania
    > potrzebne tylko wydajne źródło prądu, jakiś aku kwasiak albo pakiet
    > LiPo https://tiny.pl/99ggc

    W latach siedemdziesiątych opisano w "Horyzontach Techniki" samodzilną
    budowę zgrzewarki zasilanej baterią kondensatorów elektrolitycznych.
    Sterownik składał się z nożowego przełącznika antenowego i pułapki na
    myszy.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2021-10-12 21:06:39
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

> [...]
    > budowę zgrzewarki zasilanej baterią kondensatorów elektrolitycznych.
    > Sterownik składał się z nożowego przełącznika antenowego i pułapki na

    Teraz to z tzw. gold capów... cuda Panie robią
    nawet zastępują aku w samochodach ;)

    Pozdro

  • 23. Data: 2021-10-13 19:44:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    sory panowie, ale to takie sraty pierdaty

    nowe ogniwa 18650, dobre, są tak drogie, że taniej można kupić nową
    "baterię" do wrketarki odkurzacza czegoś tam jeszcze. Natomiast od groma
    jest ogniw pochodzących z napraw, gdzie najczęściej jakiś styk padł, i z
    8 ogniw jest 6 dobrych. one już mają blaszki. lutowanie do blaszki jest
    banalnie proste i nie nagrzewa w istotny sposób ogniwa. chyba ze na
    serio macie na myśli lutownice usb do cyny 0.3mm.
    jak mam przylutować 18650 to daję kropkę pasty do lutowania rurek
    miedzianych, rozgrzewam na grocie kropelkę cyny i raz, tą kroplą dotykam
    baterii. raz i koniec. 3 sekundy grzania grota lutownicy pistoletowej
    obok ogniwa i jedno dotknięcie. jakbym nie miał pasty to bym użył kwasu
    do lutowania. oczywiście i kwas i pasta wymaga zmycia.
    Nie mam żadnych nadprzyrodzonych mocy. raczej taka klasa średnia, bo
    lepsi odemnie lutują kabelki do magnesów neodymowych. mnie się to nie
    udaje, bo przegrzane magnesiki przestają być magnesami.
    PAtent z miską z wodą stosuje, jak musze dorobić linkę w pancerzu do
    spłuczki, szyby bocznej w aucie itp

    ToMasz

  • 24. Data: 2021-10-13 20:56:03
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 13 października 2021 o 12:44:01 UTC-5 ToMasz napisał(a):
    > sory panowie, ale to takie sraty pierdaty

    Taaaa...

    > nowe ogniwa 18650, dobre, są tak drogie, że taniej można kupić nową

    Inicjalnie nic o reuzywanych akumulatorach nie bylo. Nie bylo o blaszkach nie bylo o
    aniolkach robiacych loda itp.
    Sam wyciagnales jakies domorosle pomysly i cisniesz na sile ze maja sens.

> [...]
    > 8 ogniw jest 6 dobrych. one już mają blaszki. lutowanie do blaszki jest
    > banalnie proste i nie nagrzewa w istotny sposób ogniwa. chyba ze na

    Nie na temat. Rada z rodzaju gdyby babcia miala wasy.

    > serio macie na myśli lutownice usb do cyny 0.3mm.

    Jak lutowalem baterie i aku to uzywalem konkretnej kolby (pisalem o tym wyzej).
    A i tak nie zawsze udawalo sie przebic przez chrom/nikiel i dobrze pobielic blaszke.
    I to nie blaszke juz dogrzana majaca te 5-10mm tylko te na ogniwie.

    > jak mam przylutować 18650 to daję kropkę pasty do lutowania rurek
    > miedzianych, rozgrzewam na grocie kropelkę cyny i raz, tą kroplą dotykam
    > baterii. raz i koniec. 3 sekundy grzania grota lutownicy pistoletowej

    3 sekundy. Wczesniej byla mowa o jednej sekundzie.

> [...]
    > udaje, bo przegrzane magnesiki przestają być magnesami.
    > PAtent z miską z wodą stosuje, jak musze dorobić linkę w pancerzu do

    Patent z miska to wogole lepiej nie wspominac.

    Ja wiem ze sie da, ale bez wspomnienia co moze byc rezultatem nieumiejetnego
    dzialania takie rady sa szkodliwe.

    Ale zeby nie bylo, jak chcesz to napieraj:

    1. Ryzyko przegrzania akumulatora i jego zaplonu.

    2. Ryzyko przegrzania i utraty pojemnosci.

  • 25. Data: 2021-10-14 15:44:14
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-10-11 o 19:44, Irokez pisze:
    > Gdzie kupić i zgrzać ogniwa?

    https://gustaf.pl/szukaj?controller=search&s=14500
    A zgrzać to Ci mogę, jeśli gdzieś w okolicach Piaseczna bywasz.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 26. Data: 2021-10-14 18:58:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-10-14 o 15:44, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > https://gustaf.pl/szukaj?controller=search&s=14500
    > A zgrzać to Ci mogę, jeśli gdzieś w okolicach Piaseczna bywasz.
    >

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Nie mają, to są ogniwa litowe 3V a nie akumulatory 3.6V.
    Kupiłem już ogniwa i taśmę, dziś odebrałem.

    A za propozycję zgrzania dziękuję, tylko to 450km nas dzieli :)
    Kumpel ma zgrzewarkę i mi pożyczy na zgrzanie.
    Mikrofalę też już będę miał do budowy własnej zgrzewarki.
    Waham się nad kontrolerem z chin, stary zwykły z potencjometrami czy ten
    zbajerzony z LCD i podwójnym zgrzewem. Ale chyba nie ma sensu. Profi
    zgrzewarki nie zgrzewały tak u mnie w firmie gdzie pracowałem.

    --
    Irokez

  • 27. Data: 2021-10-14 19:30:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 3 sekundy. Wczesniej byla mowa o jednej sekundzie.

    TRZY sekundy grzania grota OBOK ogniwa i JEDNO krótkie dotknięcie.

    > Patent z miska to wogole lepiej nie wspominac.

    OT: to niszczy dyskusje. ktoś mówi żeby śrubokrętem wbijać gwoździe -
    albo nie komentuj, albo napisz w czym widzisz problelm. jeśli napiszesz
    - to co powyżej - stawiasz sie w roli wyroczni, która wszystkie rozumy
    zjadła, a adwersarza uważasz za miernotę.
    Tym bardziej ze "miskę" podałem jako przykład roboty ekstremalnej.

    > Ale zeby nie bylo, jak chcesz to napieraj:
    > 1. Ryzyko przegrzania akumulatora i jego zaplonu.
    > 2. Ryzyko przegrzania i utraty pojemnosci.
    ilu procentowe? czy zależne od czasu lutowania?
    A teraz inaczej - na ile rozgrzewa zgrzewarka do blaszek? zero? Nie
    prawie zero. a na ile lutowanie? Na tyle ze na 100% nic się nie stanie.
    ale to moje zdanie. tyle że zastanów się nad tym, co chce osiągnąć
    pytający. Domniemam że padł mu akumulator składający się z ogniw 14500 i
    może albo kupić nowy, raczej drogo, albo kupić same ogniwa i pozgrzewać
    blaszki. o ile zgrzewanie ma w cenie - nie ma problemu i tematu. a jakie
    ma inne opcje? Kupić samemu ogniwa - drogo i (jak widzę i się dziwię)
    prądy jakieś mikroskopijne, następnie kupić/zbudować zgrzewarkę i
    walczyć samemu. alternatywa to dać komuś kto potrafi zlutować te ogniwa
    i nie zastanawiać się czy nastąpi zapłon (ha-ha-ha) czy spadnie
    pojemnośc. jeszcze inne rozwiązanie, to wpakować te 14500 w kosze na
    "paluszki AA".
    Tak ze... rady, radami. mnie wydają się być dobre, ale zdaję sobie
    sprawę że pytający może z nich skorzysać lub nie. ale jak ty lub inni
    będziecie każda radę wyśmiewać, nie krytykować tylko wyśmiewać, to nikt
    już nie będzie nic radził, powieje wiatrem z forum "elektroda" i grupa
    całkiem umrze.
    ToMasz
    Ps, patrzę na dane katalogowe 14500. dramat jakiś, niektóre mają prąd
    pracy 70mA, niektóre pojemnośc 800ma. może lepiej zamiast 14500 dac parę
    akumulatorów z telefonów?

  • 28. Data: 2021-10-14 21:54:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-10-14 o 19:30, ToMasz pisze:

    > Ps, patrzę na dane katalogowe 14500. dramat jakiś, niektóre mają prąd
    > pracy 70mA, niektóre pojemnośc 800ma. może lepiej zamiast 14500 dac parę
    >  akumulatorów z telefonów?

    Trochę nie tak patrzysz:
    https://www.accu-profi.de/doku/craa.pdf

    Niestety bateria z telefonu nie potrzyma napięcia co najmniej przez 5 lat.

    No i już kupiłem, będę zgrzewał.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2021-10-15 15:21:34
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-10-14 o 18:58, Irokez pisze:
    > czy ten zbajerzony z LCD i podwójnym zgrzewem.

    To bardzo wygodne urządzonko. Dotykasz ->piszczy, że za chwilę odpali ->
    odpala. Default ustawienie to "10", które jest słabe, ale "13"
    wystarcza, żeby łatwiej było taśmę Ni porwać, niż oderwać.
    Jako źródło prądu musi być akumulator samochodowy, zasilacz 10A z
    elektrolitem 35mF nic nie zdziałał. Jak za tę cenę, na poje potrzeby
    wystarczy na zawsze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 30. Data: 2021-10-15 16:25:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.10.2021 o 21:54, Irokez pisze:

    > Trochę nie tak patrzysz:
    > https://www.accu-profi.de/doku/craa.pdf

    no i częściowo się to pokrywa z tym co napisałem. znaczy producent
    zakłada ze pobierany prąd będzie mizerny.

    > Niestety bateria z telefonu nie potrzyma napięcia co najmniej przez 5 lat.

    co będzie za 5 lat z jakimkolwiek ogniwem - to zgadywanka. wczoraj
    wsadziłem do reanimowanej latarki baterię z samsunga i780, którego
    kupiłem 11 lat temu. latarka zaświeciła, czyli jakaś energia w baterii
    została. to niczego nie dowodzi, ale jest taką sobie ciekawostką w temacie.

    > No i już kupiłem, będę zgrzewał.
    powodzenia
    ToMasz