  • Data: 2019-06-26 17:30:21
    Temat: Re: Globalne ocieplenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:3b2af1dc-6c5f-4b9d-845c-183006072f45@go
    oglegroups.com...
    >Nie zamykaja tylko likwiduja bo nie maja wegla kamiennego. Dlatego
    >chcieli kupic polskie kopalnie zeby ukrasc nasz wegiel. Im nie
    >przeszkadzalo ze gleboko itp. Dobrze ze nazistom sie nie udalo.

    Moment ... a ile kopalnia placi do budzetu z tytulu pobierania
    panstwowego wegla ?

    Bo moze nadal powinnismy sie czuc okradani :-)

    >Oplata za co2 to ich sruba. Sami smrodza i produkuja niemilosierne
    >ilosci CO2 ale znalezi sposob na takie przekladanie kasy za CO2 ze im
    >sie to oplaca.

    Tylko ze my przez dlugie lata chyba nic nie placilismy.
    Ba - zarabialismy na tych oplatach !

    >Przy okazji chcieli nas kontrolowac z produkcja energii. Nazisci
    >kupuja od Rosji wiecej wegla kamiennego niz my wydobywamy i
    >przerabiamy na prad. Gaz tez od Rosji kupuja i rope.

    >Z energia odnawialna maja farta bo maja rzeki odpowiednie do budowy
    >elektrowni wodnych.

    Jakos nie bardzo wierze - warunki maja podobne do nas ...

    >Na samym Renie produkuja mniej wiecej tyle ile my zuzywamy w nocy.
    >Jak od trzydziestu procent pradu jaki wytwarzaja ze zrodel
    >odnawialnych odliczyc ichnie elektrownie wodne to wcale tak duzo na
    >fotowoltaike i wiatraki nie zostanie.

    Wczesniej nie narzekali na ujemne ceny pradu.

    >W zamian za zielona energie przy sredniej cenie kilowatogodziny na
    >wyjsciu z elektrowni (w przeliczeniu na zlotowki) w granicach 16
    >groszy doliczaja im 25% za zielona energie. Do tego >placa dwa razy
    >tyle co my za przesyl i ichni decydenci maja wieksze kolnierzyki. U
    >nich kilowatogodzina w detalu ksztuje dwa razy drozej niz u nas. To
    >ja wole placic 60 groszy za >kilowatogodzine ( mix nocnej i dziennej
    >wyszedl mnie za zime 49 groszy/kWh) niz 1,20 z doplata do zielonej
    >energii.

    Tylko wiesz - oni tez pare razy wiecej zarabiaja.

    J.