    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Gniazdka IEC "komputerowe" gdzie L/N
    Date: Sat, 14 Nov 2020 00:33:26 +0100

    On 13/11/2020 18:24, M M wrote:

    > A też są 2 warianty francuski i polski?

    Nie wiem jak jest z tymi przesądami francuskimi i polskimi. Aktualne
    gniazda mają oznaczenia[*]. Wtyki C13/C14 mają oznaczenia, Testery
    gniazdekm pokazują gdy jest odwrotnie niż na oznaczeniach, itd. Bardzo
    mocno ,,nie sądzę" aby oznaczenia na robionych w Chinach wtykach były
    robione specjalnie dla zaspokojenia przesądnych Polaków a odwrotne dla
    przesądnych francuzów.

    > Przynajmniej chyba nie ma gniazdek podwójnych gdzie są oba na raz...

    Na szczęście nie (mówię o C13/14). C19 (żeńską) też bardzo niedawno
    montowałem na kablu do Furmanowego "Power Line Conditioner" - też miała
    oznaczone co ma iść gdzie.

    * - co jest czasami/często bez pojęcia bo jak zauważasz potem w jednym z
    podwójnego jest w jedną stronę a w drugim na odwrót bo ktoś zaoszczędził
    ale nie zapomniał zaznaczyć gdzie która żyła na zaciskach