eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHalasRe: Halas
  • Data: 2021-01-02 12:09:50
    Temat: Re: Halas
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Thu, 31 Dec 2020 02:00:57 +0100, J.F.

    > Moze i masz dobrze wyciszonego elektryka, ale na pewno nie dowioda
    > tego nagrania telefonem, ktory jak sam piszesz - "normalizuje".
    > Dlatego proponowalem muzyczke odniesienia, co wysmiales, a ja dzieki
    > temu wiem, jak telefon klamie.

    I tak poziom będzie różny, zresztą skąd mam wiedzieć jaki poziom na radiu
    mam ustawić, skoro są to dwa różne samochody z różnymi radiami? Myślałeś ty
    kiedyś? :P Niemniej tak czy siak jest słychać różnicę na nagraniu, w
    rzeczywistości różnica jeszcze bardziej daje się słyszeć.

    > Ja z kolei mam dosc glosnego spaliniaka ... tylko to nie silnik w nim
    > halasuje.
    > Co swietnie na tych filmach slychac.

    > A skoro halasuje wszystko inne, i to mocno ... to w elektryku tez moze
    > halasowac, w zaleznosci od tego, jak sie fabryka postarala.

    W takim razie wsiadź i pojeździj, ignorancie, a nie się prujesz na temat o
    którym zielonego pojęcia nie masz. Przecież gdybyś sprawdził na sobie,
    zamiast jałowo klepać że w elektryku jest tak samo głośno, choć nie jest bo
    ODCHODZI HAŁAS OD SILNIKA, to nie trzeba by było się silić na te nagrania.

    > Na postoju to dmuchawa wentylacji.

    Dmuchawę to słychać w EV, w ICE dmuchawę zagłusza silnik, pomimo pracy na
    jałowym, a jak się podbije obroty silnika do podóżnych (2-3k) to słychać
    już absurdalnie głośny warkot.

    > Ale przeciez ja nie zamierzam autem stac, tylko jechac i to
    > najchetniej ze 150.

    Masz średnią prędkość w swoich podróżach na poziomie 150/h?

    > Wtedy ma byc cicho.

    Nie będzie cicho, bo już od 120 robi się nieznośny rumor w znakomitej
    większości samochodów. Dlatego m.in. ja szybciej tylko wyprzedzam, 120 to
    moja maksymalna prędkość podróżna. Wtedy się najmniej męczę jazdą.

    > Na postoju halas mam umiarkowany - silnik jest dosc glosny na
    > zewnatrz, ale kabina dobrze wyciszona ... moglo byc jeszcze ciszej,
    > ale nie jest na tyle uciazliwe, aby mialo wysoki priorytet.

    W ruchu miejskim, gdy się przyśpiesza i hamuje (silnikiem) jest PRZEPAŚĆ
    przy jeździe EV. No ale oczywiście ty tylko i wyłącznie zapierdalasz po
    audostradach, więc nie ma o czym dyskutować.

    > Ilez ci mozna powtarzac - silnik jest cichy. relatywnie cichy,
    > przynajmniej w srodku.

    Nie jest! Weź go wyłącz to zobaczysz ile hałasu generuje. Tym bardziej weź
    go sobie wyłącz podczas przyśpieszania. No tak, nie możesz. To weź wsiądź w
    końcu do EV, sprawdź różnicę i przestań jęczeć.

    > Sluchales ty w ogole tych nagran?
    > Na biegu, czy na luzie - zadnych zmian halasu.

    Czy ty jeździłeś w tych samych warunkach EV i masz porównanie?

    > Ale na postoju, czy w czasie jazdy autostrada ?

    Test na postoju ma ci pokazać ile hałasu sam silnik generuje. A jeszcze
    więcej hałasu generuje silnik pod obciążeniem podpięty pod koła. Ten hałas,
    wbrew temu co notorycznie utykasz, nie znika. Jest zagłuszany, owszem, ale
    nadal jest, i różnica w EV gdzie tego hałasu nie ma, też jest! Im wolniej
    auto jedzie tym większa jest przepaść w komforcie. Ergo, jak się wyciągnie
    średnią, a nie przy absurdalnym warunku jazdy tylko i wyłącznie
    zapierdalając autostradą powyżej dopuszczalnej prędkości nawet w PL, to
    teza może być nawet prawdziwa. Tylko ta teza nie jest życiowa, a postawiona
    tylko żebyś mógł udowodnić swoją rację. Tak samo jak przy rozważaniu tematu
    zasięgu. No ale to typowe akurat dla ciebie i innych upartych wielbicieli
    smrodów spalinowych.

    > Ja mam miekki fotel.
    > I jak mowie - to nie wibracje silnika sa u mnie uciazliwe.

    Oczywiście. I dlatego statystyka wygląda tak że tylko 1% chce powrótu do
    hałaśliwego śmierdziela spalinowego:
    https://elektrowoz.pl/auta/czy-kierowcy-samochodow-e
    lektrycznych-rozwazaja-powrot-do-auta-spalinowego-od
    powiedz-tak-1-procent-zap-map/

    No ale ty nadal będziesz jęczeć, choć nie jeździłeś i jak cef masz takie
    pojęcie o temacie jak sobie wyobrażasz na swoich absurdalnych wnioskach z
    testów spaliniaka.

    > W elektrycznym sie nie uruchomi, ale zasieg spadnie :-)

    Jak jadę 15-20 km to na cholerę mi większy zasięg? Nawet przy moich 40km
    odpalanie śmierdziela jest mi zbyteczne. Bo nagrzewnica ma ponad 4kW mocy i
    spokojnie by ogrzała kabinę, szczególnie że ja bez wyjątku zawsze grzeję
    kabinę na postoju i auto w zasadzie potrzebuje mniej niż 1kW mocy na
    utrzymanie temperatury w kabinie. Oni to zaprogramowali tak chyba tylko po
    to, żeby silnik nagrzał olej i się nasmarował w razie jakby użytkownik za
    chwilę zapragnął zbutować mocniej. W moim roczniku się temu nie da zapobiec
    (chyba że się wyłączy w ogóle nawiew), dopiero w polifcie jest przycisk
    Pure EV i silnik się nie włączy nawet jak się zbutuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: