  • 1. Data: 2020-12-23 08:59:05
    Temat: Halas
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Myjku, specjalnie dla Ciebie

    https://www.youtube.com/watch?v=QWlBZ4upiyo
    na parkingu

    Telefon klamie i to bardzo - halas silnika jest naprawde duzy ... do
    czasu zamkniecia okna :-)

    tu z komentarzem, gdybys w poprzednim nie zauwazyl
    https://www.youtube.com/watch?v=53pGwyMtKfs

    https://www.youtube.com/watch?v=61qYGtHD1fo
    a tu z muzyczka dla odniesienia. Muzyczka ... ciut glosniej niz
    normalna rozmowa.

    A tu z trasy
    https://www.youtube.com/watch?v=_ToDbQ8QL3M
    https://www.youtube.com/watch?v=nb4SKQpI5tk
    https://www.youtube.com/watch?v=ImMNVdVxvhI
    https://www.youtube.com/watch?v=Swao000TcAU

    -telefon klamie - przy duzych predkosciach jest naprawde glosno w
    srodku.
    musisz sie wsluchac w muzyczke - przy 50 to ona jest wyrazna, przy 150
    juz nie.
    albo podregulowac glosnosc tak, aby muzyczka byla zawsze tak samo
    glosna.

    Mam w dodatku wrazenie, ze telefon jakby troche fitrowal ten halas -
    wszak to szumy, moze nie chce, moze algorytm kompresji wycina.

    -ale to nie silnik halasuje - masz tam przelaczanie na luz - prawie
    nie slychac zmiany, i tak jest tez na ucho.
    Wszystko inne halasuje - opony, ped powietrza, bagaznik rowerowy ...

    -jak wdepne gaz do dechy, to silnik jest troche slyszalny. Ale to
    tylko przy przyspieszaniu.

    I mam jeszcze wrazenie, ze Youtube klamie, a moze moj komputer
    klamie - bo oryginaly na telefonie to inaczej brzmia ...

    W kazdym badz razie - mnie "cichy elektryk" jakby nic nie daje.
    Moze jakby zadbali o wyciszenie, o oplyw powietrza, moze lepsze
    opony - i dopiero by sie zrobilo naprawde cicho ...

    W Tesli moze zadbali, a w tanszych modelach ?

    P.S. Wyciszenie ?
    https://youtu.be/O2h2RzkWY3c?t=430

    J.

  • 2. Data: 2020-12-23 09:59:27
    Temat: Re: Halas
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-12-2020 o 08:59, J.F. pisze:

> [...]
    > i dopiero by sie zrobilo naprawde cicho ...
    >
    > W Tesli moze zadbali, a w tanszych modelach ?

    Tesla nie jest za specjalnie wyciszona, są lepsi.

    A w innych modelach - jest różnie.
    W tych które były budowane na płycie tylko dla elektryków jest lepiej, w
    innych bywa kiepsko.
    W sensie że prawie tak samo kiepsko, jak w autach spalinowych na tych
    samych płytach.
    Przykład - Kona.

  • 3. Data: 2020-12-23 13:27:10
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 23 Dec 2020 08:59:05 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W Tesli moze zadbali, a w tanszych modelach ?

    Tesla też jest słabo wyciszona.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 4. Data: 2020-12-26 16:56:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Dec 2020 08:59:05 +0100, J.F.

    > -telefon klamie

    Póki co to ty kłamiesz, bo nie dajesz odniesienia do jazdy bez silnika,
    dodatkowo pokazujesz hałas od silnika bez obiciążenia tj. bez podpięcia
    silnia do kół, co też eliminuje telepanie budy i innych elementów które
    generują dodatkowe wibracje. Czyli standardowo manipulujesz żeby wykazać
    swoją absurdalną rację.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2020-12-29 14:21:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 23 Dec 2020 08:59:05 +0100, J.F.

    >Póki co to ty kłamiesz,

    Ja ci mowie, ze jest glosno, a na filmie jakos cicho.
    Telefon klamie.

    Czy klamie na twoich filmach, to juz musisz sam ocenic ... albo
    grupowa komisje zaprosic :-)

    >bo nie dajesz odniesienia do jazdy bez silnika,

    Mam wylaczyc w czasie jazdy?
    No coz, moge sprobowac, ale przeciez silnik ma jakies obroty -
    slyszysz, jak cos tam zmienia ton adekwanie do zmiany obrotow?

> [...]
    >podpięcia
    >silnia do kół, co też eliminuje telepanie budy i innych elementów

    Przeciez masz tam i nagranie z jazdy, a potem i rozpedzanie.
    Jesli wrazenie nauszne jest gorsze ... to dlatego, ze telefon klamie.

    >Czyli standardowo manipulujesz żeby wykazać
    >swoją absurdalną rację.

    Uuu, bez komisji albo mordobicia sie widze nie obejdzie :-)

    No coz, kup sobie tego elektryka i chwal ze cicho jedzie.
    Chwalic trzeba, bo skad maja sie wziac uzywane :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-12-29 16:00:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Dec 2020 14:21:53 +0100, J.F.

    > Ja ci mowie, ze jest glosno, a na filmie jakos cicho.
    > Telefon klamie.

    To sobie głośność podkręć do odpowiedniego poziomu. Bosz.

    > Czy klamie na twoich filmach, to juz musisz sam ocenic ...
    > albo grupowa komisje zaprosic :-)

    Przecież jednym i tym samym telefonem robiłem porównanie w EV i w klekocie.
    Jeśli gdzieś ten sam telefon miał "kłamać" to przez normalizację, a więc
    podbijanie dźwięku tam gdzie jest cicho a zbijanie tam gdzie głośno. No a
    ty uparcie twierdzisz że w EV wcale nie jest cicho, tylko telefon kłamie
    (wycisza, bo wycisza w twoim głośnym klekocie). Absurd.

    > Przeciez masz tam i nagranie z jazdy, a potem i rozpedzanie.
    > Jesli wrazenie nauszne jest gorsze ... to dlatego, ze telefon klamie.

    Nadal nie ma PORÓWNANIA do EV. Literalnie zapytam ponownie, czy słyszysz
    różnicę w moich nagraniach między klekotem a EV, czy nadal uważasz że
    telefon kłamie, a jeśli kłamie, to w którym miejscu konkretnie?

    > Uuu, bez komisji albo mordobicia sie widze nie obejdzie :-)

    Etam, po prostu nie lubię jak ktoś tak "rzetelnie" do tematu podchodzi jak
    ty.

    > No coz, kup sobie tego elektryka i chwal ze cicho jedzie.
    > Chwalic trzeba, bo skad maja sie wziac uzywane :-)

    Przecież mam (PH)EV i w większości jeżdżę w ciszy na prundzie. Chwalić się
    nie muszę, za to rzetelnie przedstawić różnicy nie omieszkam.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2020-12-29 20:27:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >więc
    >podbijanie dźwięku tam gdzie jest cicho a zbijanie tam gdzie głośno.

    I wystarczy.

    >No a
    >ty uparcie twierdzisz że w EV wcale nie jest cicho, tylko telefon
    >kłamie
    >(wycisza, bo wycisza w twoim głośnym klekocie). Absurd.

    Nie, ja twierdze, ze w moim spaliniaku duzo halasuje, a silnik to
    jakby najmniej.
    Jakby podobnie zrobili elektryka ... to bylby tak samo glosny.

    Lepiej zrobili ?

> [...]
    >różnicę w moich nagraniach między klekotem a EV, czy nadal uważasz że
    >telefon kłamie, a jeśli kłamie, to w którym miejscu konkretnie?

    Telefon klamie przede wszystkim na automatyce poziomu, czy jak
    wolisz - na normalizacji.
    Porownanie jak piszesz - nie ma sensu.

    Ale moj okazuje sie, ze klamie na czyms jeszcze - i nie wiem - ch-ka
    czestotliwosciowa, redukcja szumow, algorytm kompresji ... i ten halas
    samochodu na nagraniu jest mniejszy niz w rzeczywistosci.

    Jesli twoj klamie podobnie, to tym bardziej nie ma co sluchac nagran.

    >Etam, po prostu nie lubię jak ktoś tak "rzetelnie" do tematu
    >podchodzi jak
    >ty.

    Wiesz o "normalizacji" a uzywasz do porownania ?
    No mistrz rzetelnosci :-)

    >Przecież mam (PH)EV i w większości jeżdżę w ciszy na prundzie.
    >Chwalić się
    >nie muszę, za to rzetelnie przedstawić różnicy nie omieszkam.

    Masz? Wydawalo mi sie, ze jakos inaczej pisales.

    J.

  • 8. Data: 2020-12-29 21:21:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Dec 2020 20:27:52 +0100, J.F.

    Fajnie że olałeś, ale jednak weź zwiększ poziom głośności w swoich
    głośnikach czy tam słuchawkach, przestaniesz mieć oszukany wynik.

    > I wystarczy.

    Ale nie świadczy o tym że w EV jest równie głośno co w klekocie, a taką
    tezę uparcie stawiasz, względnie że przepaść jaką słychać nie jest aż taka
    duża. Ale jest, gdybyś choć raz jechał elektrykiem to byś to wiedział, mnie
    bez bicia przynaje to każdy kto tym samochodem jedzie.

    > Nie, ja twierdze, ze w moim spaliniaku duzo halasuje,
    > a silnik to jakby najmniej.

    Co ci jeszcze na postoju hałasuje oprócz silnika? No tak, telepiące się
    plastiki i inne elementy wpadające w zbyteczne wiibracje od tegoż silnika.

    > Jakby podobnie zrobili elektryka ... to bylby tak samo glosny.
    > Lepiej zrobili ?

    Oczywiście że lepiej, bo nie ma hałaśliwego silnika spalinowego. Jak mocno
    silnik hałasuje to wiesz, skoro w nagraniu go słychać, a rzekomo telefon
    kłamie, w rzeczywistości jest jeszcze głośniej. Podczas jazdy ten hałas nie
    znika, podobnie jak nie znikają wibracje od silnika. U mnie pod maską w
    PHEV siedzi spaliniak, przez większość czasu jego pracy nie jest podpięty
    bezpośrednio pod koła, a jednak wiem kiedy pracuje, bo mnie mierzi.

    > Telefon klamie przede wszystkim na automatyce poziomu, czy jak
    > wolisz - na normalizacji.
    > Porownanie jak piszesz - nie ma sensu.

    EV jest cichszy a klekot głośniejszy niż w rzeczywistości i mimo
    normalizacji na nagraniach porónawczych słychać różnicę. Ale nie, ty
    uparcie będziesz twierdzić że skoro w twoim klekocie nagranie jest cichsze,
    to w EV jest jeszcze bardziej ciche -- choć wygóglać jak działa
    normalizacja dźwięku zajmuje nie dłużej niż minutę, łącznie z
    przeczytaniem.

    > Ale moj okazuje sie, ze klamie na czyms jeszcze - i nie wiem - ch-ka
    > czestotliwosciowa, redukcja szumow, algorytm kompresji ... i ten halas
    > samochodu na nagraniu jest mniejszy niz w rzeczywistosci.

    Właśnie odkryłeś że telefon trzymany w ręku nie wyłapuje takich "niuansów"
    jak wibracje od silnika przenoszone na elementy budy, a potem na ciebie, a
    wykazuję od dawna. Brawo Ty!

    > Jesli twoj klamie podobnie, to tym bardziej nie ma co sluchac nagran.

    Owszem, kłamie, w EV jest znacznie ciszej niż pokazuje to nagranie.

    > Wiesz o "normalizacji" a uzywasz do porownania ?
    > No mistrz rzetelnosci :-)

    Skoro i tak jestem w stanie takiemu ignorantowi jak ty udowodnić postawioną
    tezę, to owszem.

    > Masz? Wydawalo mi sie, ze jakos inaczej pisales.

    Powtarzam ponownie, mam PHEVa (Mitsubishi Outlander), i w większości jeżdżę
    na prądzie. Telepie mnie za każdym razem jak się pierdziawka pod maską
    uruchamia, a się niestety uruchamia bo jakiś geniusz doszedł do wniosku, że
    jak jest poniżej 10sC to się śmierdziel spalinowy uruchomić musi o ile jest
    włączone ogrzewanie kabiny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2020-12-31 02:00:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tue, 29 Dec 2020 20:27:52 +0100, J.F.

    >Fajnie że olałeś, ale jednak weź zwiększ poziom głośności w swoich
    >głośnikach czy tam słuchawkach, przestaniesz mieć oszukany wynik.

    Nie moge - jest na maksa :-P

    Sluchawki ... dobry pomysl, bo moze to skutek roznych czestoliwosci
    halasu, a male glosniczki niskich tonow nie odtwarzaja.
    Ale nie - albo to nie to, albo mam kiepskie sluchawki :-)

> [...]
    >wiedział, mnie
    >bez bicia przynaje to każdy kto tym samochodem jedzie.

    Moze i masz dobrze wyciszonego elektryka, ale na pewno nie dowioda
    tego nagrania telefonem, ktory jak sam piszesz - "normalizuje".
    Dlatego proponowalem muzyczke odniesienia, co wysmiales, a ja dzieki
    temu wiem, jak telefon klamie.

    Ja z kolei mam dosc glosnego spaliniaka ... tylko to nie silnik w nim
    halasuje.
    Co swietnie na tych filmach slychac.

    A skoro halasuje wszystko inne, i to mocno ... to w elektryku tez moze
    halasowac, w zaleznosci od tego, jak sie fabryka postarala.

    >Co ci jeszcze na postoju hałasuje oprócz silnika? No tak, telepiące
    >się
    >plastiki i inne elementy wpadające w zbyteczne wiibracje od tegoż
    >silnika.

    Na postoju to dmuchawa wentylacji.
    Ale przeciez ja nie zamierzam autem stac, tylko jechac i to
    najchetniej ze 150.
    Wtedy ma byc cicho.

    Na postoju halas mam umiarkowany - silnik jest dosc glosny na
    zewnatrz, ale kabina dobrze wyciszona ... moglo byc jeszcze ciszej,
    ale nie jest na tyle uciazliwe, aby mialo wysoki priorytet.

    >Oczywiście że lepiej, bo nie ma hałaśliwego silnika spalinowego.

    Ilez ci mozna powtarzac - silnik jest cichy. relatywnie cichy,
    przynajmniej w srodku.

    >Jak mocno silnik hałasuje to wiesz, skoro w nagraniu go słychać,

    Sluchales ty w ogole tych nagran?
    Na biegu, czy na luzie - zadnych zmian halasu.

> [...]
    >podpięty
    >bezpośrednio pod koła, a jednak wiem kiedy pracuje, bo mnie mierzi.

    Ale na postoju, czy w czasie jazdy autostrada ?

> [...]
    >"niuansów"
    >jak wibracje od silnika przenoszone na elementy budy, a potem na

    Ja mam miekki fotel.
    I jak mowie - to nie wibracje silnika sa u mnie uciazliwe.

> [...]
    >wniosku, że
    >jak jest poniżej 10sC to się śmierdziel spalinowy uruchomić musi o

    W elektrycznym sie nie uruchomi, ale zasieg spadnie :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-12-31 08:00:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-12-2020 o 02:00, J.F. pisze:

    > W elektrycznym sie nie uruchomi, ale zasieg spadnie :-)

    O ile?
    3%?

    Bo w moim pokazuje zużycie podczas pracy ogrzewania 1 kWh (na postoju).
    Czyli w trasie w miarę szybko przejechanej to 5% całkowitego zużycia, a
    w końcu kabina się nagrzeje i nawet to grzanie się zmniejszy.