eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHarlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum › Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
  • Data: 2021-05-05 18:00:18
    Temat: Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.05.2021 17:44, J.F wrote:

    > To taki schemat?
    > http://trastero.speccy.org/cosas/JL/Harlequin/Docume
    ntacion/harlequin_rev_g.pdf

    Tak. Przynajmniej na pierwszy rzut oka nie widzę różnic w stosunku do
    tego, co mam na dysku.

    > Q6-13 zdaja sie tylko buforowac magistrale adresowa, jesli to RCPT8
    > nigdzie nie dochodzi - nie powinno miec znaczenia.

    Tak myślałem, chciałem to tylko potwierdzić. Dzięki.

    > Sygnal bierzesz z J7/AD724 ?

    Tak, zgodnie ze schematem kompozytowy sygnał wideo jest brany z gniazda J7.

    > Gniazdo DIN jakby niepotrzebne, ale moze sie tam jakies male zwarcie
    > na plytce uchowalo ?

    W sensie gniazdo coś zwiera wewnętrznie, czy mogę mieć jakieś małe
    zwarcie na płycie w tej okolicy?

    Zastanawiam się też na ile prawdopodobna jest awaria któregoś z
    tranzystorów. Powinienem je zapobiegawczo wymienić, czy to raczej mało
    prawdopodobne?

    > A TV sprawdzony? Moze jakiegos wiekszego napiecia wymaga?

    Tak. Telewizor sprawdzony. CRT, któ(C)ego używam z wieloma komputerami i
    konsolami retro. Pierwsza płytka Harlequina działa z nim prawidłowo.

    > Dales 74HC253, czy 74253? Napiecia z TTL mniejsze.

    Wszystkie układy są w wersji HC, zgodnie ze schematem.